Selalunya disalah anggap sebagai kembar, berikut adalah 8 artis Korea dengan wajah yang serupa!

 


Korea Selatan sudah terkenal sebagai syurga industri hiburan berkat filem, drama dan muzik yang mereka hasilkan. Kejayaan dunia hiburan Korea Selatan pastinya tidak dapat dipisahkan dari tokoh artis dan selebriti yang mempopularkan pelbagai karya ini. Kewujudan Kpop sinonim dengan artis yang menawan dan berbakat.

Selain itu, para seniman dari negara ginseng memang terkenal dengan visualnya yang menakjubkan. Maka tidak hairanlah, banyak peminat dari seluruh dunia muncul. Namun, dari barisan artis Kpop ternyata ada yang mempunyai wajah yang serupa dan sering disalah anggap sebagai saudara atau kembar. Berikut adalah 8 artis Korea Selatan dengan wajah yang serupa menurut netizen!


Han Soo Hee dan Ryujin Itzy


Sejak drama The World of the Married menjadi hit, salah satu watak antagonis dalam siri ini, Han Soo Hee, sering menjadi kata kunci. Bukan hanya berkat lakonannya yang luar biasa dan membuat penonton kecewa tetapi juga terima kasih kepada wajahnya yang cantik. Sejak popularitinya melambung tinggi, peminat sering menyandingkan wajah Han Soo Hee dengan salah seorang ahli kumpulan gadis Itzy, Ryujin. Kedua-duanya berasa sangat serupa dengan bentuk wajah yang menarik dan dagu tajam serta mata tegas.


Rain dan Junho 2PM


Ketika 2PM memulakan debutnya pada tahun 2008, Junho menarik perhatian peminat berkat kemiripannya dengan Rain. Bahkan ramai yang mengatakan bahawa Junho adalah pertumbuhan semula Rain kerana mereka berdua mempunyai wajah yang tampan dan suara yang menarik. Ada desas-desus bahawa Junho sengaja melakukan pembedahan plastik untuk membuat wajahnya kelihatan seperti seniornya, tetapi khabar angin tersebut telah disahkan tidak benar.


Nam Joo Hyuk dan Lee Jung Shin


Ramai yang berpendapat bahawa pelakon Nam Joo Hyuk adalah saudara kepada pemain gitar CN Blue, Lee Jung Shin. Sebenarnya, mereka berdua tidak ada hubungannya dengan darah. Ini tentu sekali kerana wajah dan postur keduanya sangat serupa. Peminat sering keliru apabila melihat penampilan mereka di skrin kecil.


Yoo Yeon Sook dan Sehun


Maknae kumpulan lelaki popular Exo, Sehun, memang tidak dapat dinafikan. Namun, ternyata ramai peminat merasakan bahawa Sehun sangat mirip dengan salah seorang pelakon yang pernah bermain dalam drama hit Reply 1994, iaitu Yoo Yeon Sook. Kedua-dua wajah mereka mempunyai tulang pipi yang kuat dan mata yang dalam. Selain postur badan yang serupa, kadang-kadang gaya rambut keduanya serupa sehingga sering membuat peminat tertipu.


Itulah beberapa artis Korea yang sering disalah anggap sebagai saudara dan juga anak kembar. Walaupun wajah mereka serupa, mereka mempunyai daya tarikan tersendiri. Adakah idola anda?

Previous Post Next Post

Contact Form