5 Memasak Permainan Android yang Membuat Anda Seperti Chef

 


Memasak adalah aktiviti yang sangat menyeronokkan. Eksperimen dengan pelbagai bahan untuk mencari resipi terbaik.

Namun, pada hakikatnya ia bukanlah perkara yang mudah dilakukan. Pengetahuan tentang rempah dan teknik memasak, dari mengetahui masa yang tepat untuk mengangkat makanan ketika digoreng atau direbus, hingga memahami tekstur makanan.


Namun, semua itu terasa senang apabila anda mencubanya dalam permainan. Seperti yang disusun oleh Kami  dari Google Play Store,  berikut adalah 5 permainan memasak Android yang membuat anda merasa seperti seorang koki.



1. Restoran Dash: Gordon Ramsay


Pemain akan belajar menjadi koki yang boleh dipercayai, di bawah arahan Gordon Ramsay. Ia mungkin menakutkan atau termotivasi oleh suara latar chef kelas dunia, Ramsay.


Anda juga boleh mengembara ke dunia dan membuat pelbagai hidangan. Menariknya, proses memasak dalam permainan Restaurant Dash: Gordon Ramsey, ditunjukkan dalam bentuk episod.


Oleh itu, anda berasa seperti ingin bertanding, dalam kenyataannya rancangan memasak di TV seperti Master Chef.




2. Food Truck Chef Tasty Restaurant Cooking Games


Dia bukan sahaja bekerja sebagai tukang masak, tetapi pemain diminta untuk mengembangkan perniagaan trak makanan mereka. Sudah tentu, anda mesti memberikan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan.


Caranya adalah dengan membuat pesanan yang diminta dan memastikannya tidak salah. Untuk memudahkan kerja anda, anda juga boleh menaik taraf peralatan memasak, dan juga mengemas kini resipi untuk menjadikannya lebih enak.


3. Bakso Horror: Cooking Adventure


Tidak seperti dua permainan sebelumnya, Bakso Horror: Cooking Adventure, akan membawa anda ke rasa seram super. Bagaimana tidak, pemain mesti menjual bebola daging, di mana pelanggan adalah makhluk dari dunia lain.


Untuk menambahkan kesan seram, masa untuk menjualnya dilakukan pada tengah malam. Anda dapat bertemu hantu yang sudah biasa, bermula dari Pocong, Kuntilanak, Genderuwo, bahkan Dracula juga turut menyumbang.


4. Kebab World-Chef Kitchen Restaurant Cooking Game


Kali ini, pemain mesti menyajikan hidangan Timur Tengah yang eksotik, iaitu kebab, pizza Turki dan lain-lain. Anda mendapat kemampuan memasak ini dari tuan kebab.


Mekanik permainannya cukup mudah, anda hanya perlu memilih bahan-bahan yang ada dan memindahkannya ke meja pelanggan semasa mereka dimasak. Bahan-bahannya juga mudah diperoleh dan ada bonus apabila anda mencapai sasaran yang ditentukan.


5. Hungry Hearts Diner: A Tale of Star-Crossed Souls


Alami keseronokan menjalankan restoran kecil di Jepun pada tahun 1920-an. Anda boleh membuat pelbagai hidangan khas Negara Sakura, mulai dari sup miso, natto dan nasi.


Menariknya, bukan sebagai remaja, bagaimanapun, memainkan wanita tua yang rajin yang bertujuan untuk mengembangkan restoran kecilnya. Selain keseronokan membuat pesanan, anda berpeluang memperdalam bahasa Inggeris anda.


Sebabnya, permainan ini juga dihiasi dengan perbualan antara Nenek, pemilik restoran dan pelanggan, setelah mereka makan hidangan mereka. Di mana dialog yang berlaku adalah dalam Bahasa Inggeris.

Previous Post Next Post

Contact Form