5 Rahsia OPPO Reno6 Membawa Prestasi Permainan Tanpa Gangguan

 


Selain membawa kemampuan menghasilkan video sinematik, OPPO Reno6 juga dirancang untuk memanjakan gamer mudah alih. Terdapat semua ciri pada telefon pintar ini yang memberikan keselesaan dalam bermain permainan.

Permainan mudah alih, yang ukurannya agak besar, menuntut kebolehpercayaan chipset dan memori dalam memproses data. Selain itu, kualiti sistem dan layar juga menyokong kepuasan dalam bermain permainan. Terutama bagi pemain yang mempunyai cita-cita untuk terus 'push rank'.


OPPO Reno6 dilengkapi dengan ciri dan keistimewaan yang meningkatkan pengalaman permainan mudah alih. Inilah ulasannya.



1. Permulaan Pantas


Pemuatan aplikasi atau treler di halaman pembukaan permainan sering mengganggu pemain. Oleh itu, OPPO telah membuat mod khas untuk menyelesaikan masalah ini, melalui ciri yang disebut Quick Startup.


Ciri Permulaan Pantas tersedia dalam permainan tertentu. Mod ini secara automatik menganalisis permainan dan memajukannya dengan cepat melalui pemuatan, logo studio, cadangan permainan yang sihat, dan iklan. Fungsi ini membolehkan pengguna memasuki menu utama secara langsung dan bermain permainan.


2. Refresh Rate 90Hz


Kelajuan di mana skrin mengemas kini paparan adalah faktor penting dalam menyokong kualiti permainan. Permainan pantas seperti PUBG atau CoD Mobile memerlukan penyegaran yang lebih cepat. Dengan kadar penyegaran skrin 90Hz, OPPO Reno6 menjadikan visual permainan kelihatan lebih lancar.


Kelajuan penyegaran skrin menjadikan pengguna tidak sering terganggu oleh ketinggalan, sehingga mereka dapat fokus untuk bersaing. Keupayaan layar OPPO Reno6 akan menjadikan pengguna 'Winner Winner Chicken Dinner' lebih kerap.


3. Permainan Tanpa Gangguan


Pemain permainan sering terganggu dan kecewa kerana mesej timbul atau pemberitahuan lain muncul ketika fokus bermain. Untuk itu, OPPO Reno6 dilengkapi dengan mod Game Focus. Direka secara inovatif oleh OPPO, mod ini mengunci telefon untuk fokus pada menjalankan permainan dan menghentikan pop timbul daripada muncul di layar.


4. Keistimewaan untuk Mengekalkan Prestasi Yang Stabil


Sebilangan besar permainan mudah alih menyedut kemampuan RAM, CPU, dan GPU. Hasilnya, penggunaan dan suhu penggunaan peranti meningkat dengan ketara ketika menjalankan permainan untuk jangka masa yang panjang. Ciri Hyperboost 4.0 dibuat oleh OPPO untuk mengatasi halangan ini.


Hyperboost 4.0 mengimbangi penggunaan dan suhu kuasa, sambil mengekalkan prestasi permainan dan framerate. Ciri ini sangat berguna semasa sesi permainan yang panjang, walaupun semasa mengecas.


5. Pengecasan Bateri Yang Cepat


Kehabisan bateri semasa sibuk bermain adalah menjengkelkan. Teknologi OPPO Reno6 50W Flash Charge membolehkan pengguna kembali dalam talian tanpa perlu menunggu lama untuk mengecas. Teknologi ini didakwa dapat mengecas telefon anda dari 0-100 hanya dalam 45 minit.




Previous Post Next Post

Contact Form