Advan GX Lancar Membawa RAM dan Bateri Besar


 Untuk tidak dikalahkan oleh vendor global, Advan juga melancarkan telefon bimbit baru (HP). Dinamakan Advan GX, ia menawarkan RAM 6GB .

"Advan GX ada di sini sebagai perwujudan wajah baru inovasi yang kami lancarkan untuk pengguna. Produk baru dengan kemas kini yang kami cuba sampaikan untuk memenuhi keperluan anak muda dalam aktiviti mereka," kata Chandra Tansri, CEO Advan, Isnin (12/7/2021).


Kerana menyasarkan orang muda, Advan berusaha untuk membawa kemas kini reka bentuk. Advan GX dibalut dengan reka bentuk kontemporari, menggabungkan penampilan bergaya dengan warna yang unik.



Advan GX menawarkan skrin IPS 6,8 inci dengan resolusi HD +. Masih membawa takat tetes air yang menempatkan kamera 25 MP yang dilengkapi dengan fitur AI Beauty Selfie, yang menjanjikan foto yang lebih semula jadi dan jelas.


Di bahagian belakang, terdapat empat kamera yang diletakkan di modul. Kamera utamanya ialah 48MP, digabungkan dengan lensa makro 8MP ultra lebar, 2MP dan kedalaman 0.3MP.


Advan menyediakan fitur Night Mode yang secara automatik menyesuaikan tahap pendedahan berdasarkan kecerdasan buatan dan membuat penyesuaian untuk memberi cahaya pada bahagian gelap. Melalui gabungan lensa lebar untuk mengambil mod yang lebih luas, sehingga aktiviti foto malam dijanjikan akan lebih menyeronokkan.



Mengenai dapur, Advan GX bergantung pada chipset Unisoc Tiger T618. Chipset ini dibuat dengan fabrikasi 12nm, menggabungkan dua teras Arm Cortex-A75 2.0 GHz dan enam teras Arm Cortex-A55 1.8 GHz, dan menyokong GPU MP2 Mali G52.


Oleh Advan, chipset ini diformulasikan dengan RAM 6 GB. Ia mempunyai storan dalaman 64GB yang dapat diperluas dengan kad microSD hingga 512GB.


Advan GX dilengkapi dengan bateri berkapasiti besar 5,200 mAh. Hasilnya cukup untuk menemani aktiviti anak muda sepanjang hari.



Previous Post Next Post

Contact Form