Disekat oleh PUBG dan Call of Duty, Gamers Menyalahkan Windows 11


 Setelah Microsoft mengeluarkan versi dalaman Windows 11, banyak orang bersaing untuk mencuba sistem operasi ini terlebih dahulu. Tetapi beberapa pemain mengeluh mengenai kemas kini ini kerana mempengaruhi permainan yang mereka mainkan.

Dalam urutan di forum Reddit, beberapa pemain mendakwa mereka dilarang bermain seperti Call of Duty, PUBG, Rainbow Siege 6 dan lain-lain setelah memasang Windows 11 pada peranti mereka, seperti dikutip dari IGN, Rabu (7/7/2021).


Permainan-permainan ini diketahui menggunakan perisian anti-cheat yang disebut BattlEye. Nampaknya perisian anti-cheat ini gagal mengenali Windows 11 dan menganggapnya sebagai cheat.



Buat masa ini, masalah itu nampaknya telah diselesaikan. Seorang wakil PUBG Corp mengumumkan di Reddit bahawa masalahnya telah diselesaikan dan pemain boleh memainkan PUBG di Windows 11 tanpa masalah.


Sementara itu, seorang pengguna Reddit mengaku dilarang bayangan dalam Call of: Duty Cold War, Modern Warfare dan Warzone setelah mengemas kini perantinya ke Windows 11. Tetapi setelah siasatan lanjut, pengguna Reddit mengatakan masalah itu bukan disebabkan oleh Windows 11.


                         


×

dikuasakan oleh AdSparc

Buat masa ini, nampaknya selamat untuk pemain menaik taraf ke Windows 11 tanpa perlu risau tentang permainan kegemaran mereka. Tetapi jika anda masih ragu-ragu, anda harus menunggu sehingga versi stabil dikeluarkan dalam beberapa bulan ke depan.


Windows 11 sendiri membawa banyak ciri permainan baru yang dipinjam dari Xbox. Contohnya Auto HDR yang dapat menambahkan peningkatan julat dinamik tinggi (HDR) secara automatik ke permainan, dan DirectStorage yang dapat mengurangkan waktu pemuatan permainan dengan ketara.


Pengguna Windows 11 juga dapat mengakses lebih banyak permainan melalui Xbox Game Pass. Pengguna yang telah berlangganan Xbox Game Pass Ultimate juga dapat mengakses layanan streaming permainan Xbox Cloud Gaming sehingga mereka dapat memainkan permainan konsol melalui web.

Previous Post Next Post

Contact Form