Huawei Mempunyai 8 Peranti Baru, Dua Akan Segera Hadir di Pasaran


 Huawei baru saja melancarkan 8 peranti unggulan baru untuk pasaran Asia Pasifik. Telah disahkan bahawa 2 produk yang diperkenalkan akan dikeluarkan di pasaran pada bulan Julai ini.

Enam peranti unggulan yang telah disiapkan Huawei untuk turun ke rantau Asia Pasifik termasuk Huawei Nova8i, 12.6 inci MatePad Pro, 10.8 inci MatePad Pro, dan MatePad 11, Huawei Watch 3, Huawei FreeBuds 4, monitor Huawei MateView dan MateView GT. Kini tablet MatePad 11 dan FreeBuds 4 yang akan tiba di negara ini pada 27 Julai.


Apa kelebihan lapan peranti Huawei baru ini?



Huawei MatePad


Huawei MatePad Pro 12.6 dan 10.8 dilengkapi dengan paparan tanpa bezel dengan nisbah skrin-ke-badan 90%. Sementara itu, Huawei MatePad 11 adalah tablet pertama Huawei yang menyokong kadar penyegaran skrin 120Hz, memberikan pengalaman visual yang lebih lancar untuk bermain permainan dan menonton video.


Sebagai tablet yang dikuasakan oleh HarmonyOS 2, trio Huawei MatePad dapat bekerja dengan PC Huawei dan MateView untuk kolaborasi multi-layar. Tablet dapat menjadi papan sketsa ketika berada dalam mod cermin dan monitor dalam mod lanjutan.


Produk ini juga menyokong fungsi seret dan pemindahan fail di seluruh peranti, sehingga akan memberikan pengalaman berbilang peranti yang lebih cekap dan kolaboratif. Ini akan meningkatkan kecekapan kerja pengguna.



Ketiga-tiga tablet ini menyokong Huawei M-Pencil (generasi ke-2) yang menawarkan pengalaman menulis seperti pensil yang sebenar dengan pena berlapis platinum terkini. Selain itu, ia dapat dipasangkan dengan Smart Magnetic Keyboard terbaru yang menampilkan reka bentuk ukuran maksimum, pengalaman menaip yang selesa dengan jarak 1.3 mm.


Produk ini juga mewarisi kelebihan generasi sebelumnya, iaitu penutupan magnetik, pengecasan tanpa wayar, dan penyambungan Bluetooth untuk memastikan peranti siap digunakan dengan serta-merta.


Huawei MateView

Huawei MateView direka untuk menyokong senario kerja pejabat dengan bijak dan memberikan prestasi paparan warna profesional. Produk ini adalah monitor kelas profesional yang menampilkan panel 3: 2 berukuran 28.2 inci yang menyokong resolusi tinggi 3840 × 2560.


Monitor ini boleh dihubungkan dengan telefon pintar, komputer riba, dan tablet tanpa wayar. Di samping itu, ia menyokong fungsi kawalan papan kekunci dan tetikus yang dapat disambungkan ke monitor untuk mengawal peranti lain seperti komputer riba dan telefon bimbit dengan cara lain sehingga dapat meningkatkan kecekapan kerja pengguna.


Manakala MateView GT adalah monitor melengkung pertama Huawei yang sangat sesuai untuk senario permainan dan e-sukan. Produk ini disokong oleh skrin melengkung 165 Hz 34 inci dengan nisbah skrin 21: 9 dan resolusi 3440 × 1440.


Di samping itu, MateView GT menggabungkan reka bentuk inovatif seperti SoundBar yang direka untuk memaksimumkan kepuasan permainan dan mewujudkan pengalaman hiburan yang lebih mendalam bagi pemain.


Huawei Freebuds 4

Huawei FreeBuds 4 bukan sahaja meningkatkan keselesaan memakai dan keupayaan membatalkan kebisingan aktif, tetapi juga memberikan kualiti suara beresolusi tinggi. Dilengkapi dengan berat 4.1g setiap earbud sehingga dapat dipakai tanpa merasakan beban.


Untuk meningkatkan pembatalan bunyi dengan berkesan dalam pelbagai senario pemakaian, Huawei FreeBuds 4 menggunakan teknologi pembatalan bunyi Adaptive Ear Matching (AEM) dan ini adalah earbud terbuka pertama di industri untuk teknologi ini. Apabila pembatalan bunyi diaktifkan, earbud secara automatik akan mengesan bentuk telinga pengguna dan menentukan algoritma pembatalan bunyi yang optimum untuk setiap pengguna, menghasilkan pengalaman pembatalan bunyi yang paling selesa.


Dari segi kualiti suara, FreeBuds 4 menggunakan diafragma komposit Liquid Crystal Polymer (LCP), yang dapat memberikan kualiti suara beresolusi tinggi. Tanpa menjejaskan kualiti, bahagian treble dapat terdengar lebih kaya dan terperinci.


Huawei FreeBuds 4 dapat berhubung dengan dua peranti pada masa yang sama. Apabila panggilan masuk, muzik atau acara dijeda dan dialihkan ke panggilan dengan lancar.


Huawei Watch 3

Huawei Watch 3 adalah jam tangan pintar unggulan yang dapat membuat panggilan telefon dan mendengar muzik menggunakan nombor telefon dan rancangan data yang sama dengan telefon pintar. Menampilkan paparan kaca melengkung dan casing yang diperbuat daripada keluli tahan karat 316L, jam tangan bergaya ini mempunyai bahagian atas putar 3D yang dapat mengesan tahap tekanan yang berbeza dan memberikan maklum balas haptik sebagai tindak balas, menjadikan jam tangan ini selesa dan senang dipakai.


Sementara itu, siri Huawei Watch 3 adalah pembantu pengurusan kesihatan dan senaman peribadi untuk pengguna. Jam pintar ini berfungsi sebagai pengurus sukan & kesihatan profesional yang menyokong lebih daripada 100 mod latihan.


Selain menawarkan pelbagai fungsi pemantauan penjagaan kesihatan untuk rujukan, produk ini juga dapat memantau suhu kulit dengan sensor suhu berketepatan tinggi terbaru. Selanjutnya, produk ini disokong oleh fitur pengesanan jatuh dan fungsi SOS sehingga pengguna dapat memantau dan mengurus data kesihatan mereka dalam waktu nyata.


Huawei Nova

Huawei Nova 8i mempunyai paparan ramping dengan nisbah sempurna, dilengkapi dengan paparan bezel Huawei 6,67 inci. Disokong oleh proses NCVM (metallization vakum tanpa konduktif), penutup belakang telefon mempunyai penampilan visual yang indah dengan reka bentuk melengkung 4D yang ramping.


Ini akan memberikan pengalaman yang menyenangkan dan selesa ketika memegang produk ini. Sistem kamera belakang, termasuk kamera utama beresolusi tinggi 64MP, mampu memberikan pengalaman fotografi yang kuat untuk pengguna muda.


Selain itu, Huawei Nova 8i juga menyokong 66W SuperCharge, jadi pengguna hanya memerlukan 38 minit untuk mengecasnya sepenuhnya.

Previous Post Next Post

Contact Form