Ini adalah spesifikasi lengkap Oppo Reno6 yang dikeluarkan pada 15 Julai di Pasaran

 


Oppo Reno6 disahkan akan dilancarkan di pasaran pada 15 Julai 2021. Sekarang, berikut adalah spesifikasi lengkap telefon yang mengutamakan kemampuan foto dan video potret ini.

Kamera

Di bahagian depan, Oppo memasang kamera 44 MP dengan bukaan f / 2.4. Sementara di bahagian belakang terdapat empat kamera tertanam.



Komposisi ini terdiri daripada kamera utama 64 MP yang menggunakan sensor Omnivision dengan enam lapisan lensa dan bukaan f / 1.7. Digabungkan dengan kamera ultra lebar 8 MP, lensa makro 2 MP dan mono 2 MP.


Seperti yang diungkapkan oleh Oppo sebelumnya, Reno6 membawakan ciri Potret Video Bokeh Flare di kamera depan dan belakang. Ciri ini menggunakan algoritma AI untuk menentukan sumber cahaya asli di skrin belakang, dan membuat titik cahaya bokeh pada pelbagai tahap kedalaman, meniru apa yang akan dihasilkan oleh kamera profesional.


Oppo juga menyediakan pratonton masa nyata, di mana pemotretan dan pemprosesan gambar dapat diselesaikan hanya dalam 10 ms.


Apa yang dilihat pengguna adalah apa yang diterima pengguna. Pengguna dapat memperoleh kesan potret peringkat profesional dengan hanya satu klik


Oppo juga menjanjikan video potret yang jelas walaupun pada waktu malam. Ini berkat ciri Video Sorotan AI yang secara automatik mengesan cahaya persekitaran dan membantu membuat video potret yang lebih jelas, lebih terang dan lebih jelas.


Reka bentuk

Oppo Reno6 masih menggunakan reka bentuk Reno Glow seperti pendahulunya. Perbezaannya ialah Oppo meningkatkan teknik ini pada peranti Reno6 dengan 5 lapisan Diamond Spectrum.


Hasilnya, ia mengeluarkan berjuta-juta warna, ini berkali-kali beribu-ribu warna yang dihasilkan dari 3 tiga lapisan Diamond Spectrum pada Oppo Reno5. Oppo Reno6 akan tersedia dalam dua pilihan warna, iaitu Aurora dan Stellar Black.


Kedua-duanya mempunyai badan yang kurus dan ringan. Ketebalannya ialah 7.8 mm, dan beratnya 173 gram.


Skrin

Oppo Reno6 membawa skrin AMOLED 6,4 inci dengan resolusi Full HD +. Kerana membawa lubang pukulan di kiri atas, nisbah skrin-ke-badan mencapai 91.7%.


Telefon ini disokong oleh kadar penyegaran 90Hz dan respons sentuhan hingga 180Hz. Skrin Oppo Reno6 ini mempunyai sijil Paparan Penjagaan Mata SGS dan menyokong streaming HD di Netflix dan Amazon Prime Video.


Pemproses

Oppo memanfaatkan telefon barunya dengan chipset Snapdragon 720G yang digabungkan dengan 8 GB RAM LPDDR4X. Ia dilengkapi RAM maya hingga 5 GB untuk meningkatkan prestasinya.


Memori dalaman ialah 128 GB. Walaupun kekurangan, pengguna dapat meningkatkan ruang penyimpanan dengan memasang microSD di telefon ini.



Bateri

Oppo Reno berkapasiti 4,310 mAh. Ciri pengecasan pantas 50W menjanjikan bateri penuh hanya dalam 45 minit.


Selain itu terdapat ciri-ciri Super Power Saving Mode dan Super Nighttime Standby. Kedua-dua ciri ini membantu memaksimumkan jangka hayat bateri terakhir ketika sangat diperlukan.


ciri-ciri

Oppo menyediakan banyak ciri dalam Reno6 ini, termasuk:


- Permulaan Pantas yang membantu mengenal pasti permainan kegemaran yang sering dimainkan oleh pengguna.


Fungsi ini akan memastikan permainan tetap aktif di latar belakang walaupun keluar dari permainan itu sendiri. Semasa memulakan semula permainan, pengguna dapat mengambil jalan pintas untuk pergi terus ke halaman utama permainan dengan hanya satu klik.


- Mode Fokus Permainan yang meminimumkan semua pemberitahuan melalui pemberitahuan sehingga pengguna dapat fokus pada permainan yang sedang berjalan.


- Gerakan Udara yang memudahkan untuk menatal skrin ke atas dan ke bawah pada aplikasi sosial atau video yang popular dengan tangan tanpa menyentuh telefon. Fungsi ini boleh digunakan untuk menjawab panggilan tanpa menyentuh telefon.


- Adaptive Sleep yang menggunakan kamera depan dan algoritma AI untuk mengesan kehadiran pengguna dan memastikan skrin tidak redup atau tertidur ketika pengguna masih menatap layar.


- Anti-mengintip untuk Pemberitahuan yang menggunakan algoritma AI untuk mengesan secara automatik jika orang lain mengintip telefon pengguna. Bila diaktifkan, konten pemberitahuan dalam bentuk pemberitahuan pop-up akan disembunyikan untuk mencegah orang lain mengintip layar.


Harga

Dengan semua kemampuan ini, tentu saja, soalan terakhir ialah berapa harga Oppo Reno6. Sayangnya Oppo tidak mahu mendedahkan.

Previous Post Next Post

Contact Form