InstaForex

Cara Menggunakan Filter Animasi di Google Meet

 


Google Meet kini mempunyai ciri baru, iaitu penapis augmented reality (AR) dan kesan lucu dan menghiburkan yang baru. Mesyuarat dalam talian juga boleh menjadi lebih menarik dan menyeronokkan.

Google Meet tidak terhad untuk digunakan untuk aktiviti perjumpaan formal. Platform persidangan video ini sering digunakan untuk perjumpaan komuniti dalam talian, kumpulan rakan sebaya dan perjumpaan keluarga.


Ia rasmi, anda boleh berehat, begitulah keadaan semasa Google Meet. Oleh itu, Google Meet membawakan penapis animasi yang sesuai untuk persidangan video kasual dengan rakan atau keluarga.



Perkara ini diumumkan oleh Google melalui akaun Twitternya seperti yang dilihat pada hari Isnin (12/7/2021). Google Meet untuk Android dan iOS menyediakan banyak penapis, topeng dan kesan baru untuk dicuba.




Inilah cara menggunakan penapis animasi di Google Meet:

Buka aplikasi Google Meet di Android atau iOS.

Klik butang berkilau di sudut kanan bawah

Sekarang, selain memilih kabur dan latar belakang, terdapat lebih banyak pilihan gaya, penapis

Pilih penapis animasi yang anda suka


Harap maklum, fitur animasi ini tersedia untuk pengguna dengan akun Gmail peribadi. Sesungguhnya, ciri animasi nampaknya tidak ditujukan untuk keperluan perjumpaan dalam talian secara rasmi.


Bagi mereka yang menggunakan Google Meet dengan akaun Gmail untuk bekerja atau bersambung ke pejabat, pilihan yang tersedia lebih profesional. Pilihan ini adalah latar belakang kabur dan beberapa pilihan latar belakang untuk dipilih.


Sekiranya tidak muncul di aplikasi Google Meet anda, cuba kemas kini ke versi terbaru terlebih dahulu. Nasib baik cuba berbual dengan rakan atau keluarga

Previous Post Next Post