Vivo Y53s Hadir ke Pasaran Menawarkan RAM 11 GB

 


Vivo secara diam-diam membawa telefon bimbit pasaran yang baru. Dengan nama Vivo Y53s, perangkat ini menawarkan total RAM 11 GB .

Jumlah 11 GB yang dimiliki oleh Vivo Y53s adalah gabungan RAM 8 GB yang telah disematkan oleh vendor China di dalam telefon bimbit ini. Ditambah dengan 3 GB RAM maya yang diambil dari ROM 128 GB.


Ciri ini disokong oleh perisian memori pertukaran. Kesannya, penggunaan Extended RAM diklaim tidak mengganggu prestasi memori ROM dalaman pada HP.


"Kami menyedari bahawa pada masa ini telefon pintar dengan kapasiti memori yang besar adalah salah satu keperluan masyarakat moden untuk menyokong kegiatan mereka dalam berkomunikasi dan juga menyimpan pelbagai dokumen


Mengenai dapur, Vivo Y53s dikuasakan oleh chipset MediaTek Helio G80. Untuk meningkatkan ruang penyimpanan fail, terdapat slot microSD yang menyokong hingga 1 TB.


Skrin HP ini menggunakan panel LCD 6.58 inci dengan resolusi Full HD. Bahagian atas masih mempunyai takuk tetes air yang merupakan sarang untuk kamera depan 16 MP.


Bercakap mengenai bahagian belakang, terdapat tiga kamera. Komposisi kamera utama adalah 64 MP, ditambah dengan kamera makro dan kedalaman, masing-masing berukuran 2 MP.


Bateri Vivo Y53s berkapasiti 5.000 mAh yang dilengkapi dengan pengisian pantas 33W. Untuk sambungan, terdapat sokongan untuk 4G LTE, WiFi dan Bluetooth.




Previous Post Next Post

Contact Form