Bill Gates Memberi Semangat kepada Calon Menantu untuk Bertanding dalam Sukan Olimpik


Nayel Nassar bertanding dalam Sukan Olimpik Tokyo 2020 untuk Mesir. Atlet berkuda ini yang memasuki papan teratas dunia juga mendapat suntikan semangat dari bakal bapa mertuanya, Bill Gates.

Ya, Nassar adalah tunangan Jennifer Gates, puteri sulung Bill Gates. Dalam kisahnya, Jennifer berkongsi catatan terbaru di akaun Instagram Bill Gates, dengan kata-kata yang menyokong calon suami.


"Saya menyokong banyak atlet di Tokyo pada masa ini, tetapi tidak lebih besar daripada menantu masa depan saya, Nayel Nassar. Semoga berjaya, Nayel!" Gates menulis di Instagram.



Telah diketahui bahawa Nayel Nassar telah menikmati menunggang sejak dia berumur 5 tahun. Pada usia 10 tahun, dia telah mengikuti beberapa pertandingan seperti Piala Dunia FEI pada tahun 2013, 2014 dan 2017. Ini dijelaskannya di laman webnya nayelnassar.com.


Nassar juga memenangi pelbagai pertandingan termasuk Longines FEI Jumping World Cup, Las Vegas National Horse Show Winning Round CSI 3 dan Longines FE Jumping World Cup.


Bagi Jennifer dan Nassar, yang bertemu ketika mereka berdua belajar di Stanford University, mereka telah bertunang selama lebih dari satu tahun, jadi dianggarkan mereka akan segera membangun bahtera rumah tangga. Di media sosial, kedua pasangan itu selalu kelihatan intim.


Pada bulan Februari, Jennifer menyatakan hasrat untuk dapat menikahi Nassar bertepatan dengan ulang tahun satu tahun pertunangan mereka.


"Tidak seorang pun dari kita dapat meramalkan seperti apa tahun ini, tetapi saya bersyukur kerana selama 365 hari berkomitmen untuk mencintai hidup saya. Di sini selamanya dan semoga perkahwinan dan atau perayaan tidak lama lagi," tulis Jennifer Gates. Tidak ada salahnya Bill Gates memanggilnya tokoh yang akan segera menjadi menantu.

Previous Post Next Post

Contact Form