3 Telefon Pintar dengan NFC

 


Sejak pandemi Covid-19, satu perkara yang mesti dilakukan adalah mengurangkan hubungan fizikal, termasuk pertukaran wang. Dengan begitu, pelbagai ciri digital berkembang dengan pesat.


Satu ciri digital yang berguna adalah Near Field Communication atau NFC. Seperti yang telah diketahui umum, NFC dapat digunakan, antara lain, untuk memeriksa baki kad e-tol, memeriksa dan menambah baki wang elektronik, serta menjadi kaedah pembayaran bukan tunai.


Selain itu, ia dapat mengirim dan menerima data dan menghubungkan dua peranti dengan hanya melampirkan peranti.


Mencari telefon pintar dengan NFC , yang kami ringkaskan di bawah.


ASUS ZenFone 5

Telefon pintar pertama dengan NFC adalah ASUS ZenFone 5. Ia menawarkan RAM 4GB dengan memori dalaman 64GB. Selain itu, telefon pintar dengan landasan Snapdragon 636 dilengkapi dengan kamera tiga: dua kamera belakang dengan resolusi 12MP dan 8MP dan satu kamera depan 8MP.


Telefon pintar dengan layar 6,4 inci pada resolusi 1080x2246 piksel mempunyai bateri berkapasiti 3.300 mAh dan soket pengecasan Type-C.



Samsung Galaxy A30s


Ciri-ciri Galaxy A30s termasuk tiga kamera belakang dengan konfigurasi 25 MP ditambah dengan ultrawide 8 MP dan sensor kedalaman 2 MP. Sementara kamera depannya mempunyai resolusi 16 MP dengan aperture f / 2.0.


Telefon pintar Samsung ini dikuasakan oleh pemproses Exynos 7904 yang disokong oleh RAM 4GB dan ROM 64 GB dan penggalak permainan untuk bermain permainan. Soket pengecasan masih merupakan slot microUSB dengan kapasiti bateri 4000mAh.


Redmi Note 8 Pro

Ia membawa bateri berkapasiti 4500mAh dengan konfigurasi kamera belakang 64MP, 8MP, 2MP dan 2MP. Di bahagian depan telefon pintar, terdapat kamera 20MP.


Redmi Note 8 Pro menggunakan pemproses MediaTek Helio G90T yang dipasangkan dengan RAM 6GB. Memori dalaman untuk varian termurah ialah 64 GB. Pengecasan disokong oleh USBType-C dan ciri pengecasan pantas 18W.

Previous Post Next Post

Contact Form