Adobe Lightroom, Penyuntingan Foto semudah menggeser jari


Foto viral , tidak akan begitu menarik tanpa sentuhan aplikasi digital. Adobe Lightroom memang membantu menjadikan gambar lebih hebat.

Netizen suka membahaskan sama ada foto viral itu asli atau tidak. Sentuhan teknologi perisian penyuntingan menjadikannya realistik. Sehingga sebilangan orang menganggapnya adalah foto palsu.


Foto viral kebanyak telah menjalani pemrosesan digital untuk memperjelas perincian , sehingga terlihat sangat realistik.


Bercakap mengenai perisian, aplikasi Adobe Lightroom sememangnya menjadi pilihan banyak orang. Sekiranya anda belum mencubanya, mungkin sekarang adalah masa untuk mencuba, setelah melihat hasilnya di foto vira.


Dilihat dari laman web rasmi Adobe Lightroom Photo Editor adalah aplikasi yang dibuat oleh Adobe Inc. Adobe mengeluarkannya sejak 2007 dan terdapat banyak versi yang diperbaharui.


Aplikasi ini adalah muat turun percuma untuk iOS dan Android. Kemudian ada pilihan berbayar untuk menaik taraf ke versi premium.


Lightroom menawarkan kemudahan mengedit foto semudah menggeser jari. Tetapan cahaya dari kontras ke bayang-bayang, penyesuaian warna dari keseimbangan putih hingga tepu, semuanya disesuaikan dengan model gelangsar dan kita dapat merasakan sendiri mana yang sesuai.


Kemudian terdapat juga sebilangan tetapan pratetap dari warna, kreatif, B&W, lekuk dan lain-lain yang hanya perlu dipilih mengikut citarasa. Terdapat juga ciri lain seperti optik, bunyi warna, dan lain-lain yang boleh anda matikan.


Ingin memperjelas gambar  yang jauh , mudah ... Cukup pilih Dehaze dan  ganmbar yang kabur menjadi jelas.


Versi premium lebih baik. Terdapat pengeditan selektif, untuk mengedit bahagian tertentu sahaja. Terdapat penyembuhan, untuk membuang objek yang tidak diingini. Terdapat juga geometri untuk mengubah perspektif foto.


Rasanya lengkap dengan semua menu untuk membuat foto yang lebih menawan. Tidak hairanlah aplikasi Adobe Lightroom sudah digunakan oleh berjuta-juta orang.

Previous Post Next Post

Contact Form