Aplikasi LastPass tidak lagi percuma mulai 16 Mac 2021


Aplikasi penjana kata laluan, LastPass, dikatakan mengenakan sekatan kepada penggunanya mulai 16 Mac 2021. Ini bermaksud bahawa pengguna tidak dapat menggunakan LastPass pada dua peranti, seperti telefon pintar dan komputer riba, secara serentak.


Ketika pertama kali memasuki aplikasi, setelah bulan Mac, pengguna akan diminta untuk memilih perangkat yang akan digunakan. Namun, LastPass masih memberikan tiga peluang untuk menukar jenis peranti.


LastPass menekankan bahawa pengguna tidak akan kehilangan akses ke apa sahaja yang tersimpan di peti besi. Walau bagaimanapun, sokongan e-mel akan terhad kepada ahli Premium dan Keluarga mulai 17 Mei 2021.


Tidak hairanlah bahawa syarikat itu memberikan langganan Premium kepada AS $ 2.25 atau setara dengan Rp.31 ribu sebulan. Dikutip dari Engadget, jurucakap LastPass mengatakan perubahan yang dibuat adalah sebahagian daripada peningkatan tumpuan syarikat terhadap sektor keselamatan.


"Selama beberapa bulan dan tahun mendatang, pengguna akan terus melihat nilai tambahan dan fitur baru yang ditambahkan ke LastPass Premium, selain yang disertakan hari ini," tulisnya, Khamis (18/2/2021).


Ia mendakwa ciri yang ditawarkan dalam versi percuma tidak kurang daripada penjana kata laluan yang lain.


Versi percuma LastPass masih akan menyediakan penyimpanan kata laluan selamat dan tidak disegerakkan di semua jenis peranti pilihan pengguna.


Harap maklum, semua peranti disegerakkan secara automatik, jadi pengguna tidak pernah kehilangan akses ke apa pun yang disimpan di Vault.


Walaupun sebelumnya ada insentif untuk menggunakan akun berbayar, seperti penyimpanan fail terenkripsi dan pemantauan web gelap, mereka agak mudah diperoleh dengan perkhidmatan percuma.

Previous Post Next Post

Contact Form