Ciri Signal Terkini Menunjukkan Maklumat pada Profil Pengguna


Signal melancarkan satu lagi ciri serupa yang terdapat di WhatsApp, Telegram dan aplikasi pesanan popular yang lain.


Kali ini melalui kemas kini 5.3, Signal mengeluarkan ciri About. Fungsi ini membolehkan pengguna memaparkan maklumat di profil mereka.

"Beritahu rakan anda apa yang berlaku atau bagikan sesuatu yang baru mengenai" Tentang "diri anda di Profil Signal anda. Kini tersedia di Signal 5.3 untuk Android dan iOS," kata Signal menerusi akaun Twitter.


Beberapa templat lalai untuk maklumat yang dapat dipaparkan ini termasuk "Hey there! I am using Signal.", "Free to chat", "Coffee lover", dan "Taking a break".


Kemas kini ini juga merangkumi pilihan Wallpaper untuk sembang. Berkat ciri ini, pengguna dapat menetapkan Wallpaper unik untuk sembang individu atau memilih satu Wallpaper sebagai latar belakang lalai untuk semua sembang.


Terdapat juga sokongan Stiker animasi dengan pek Stiker  Signal animasi rasmi pertama"Day by Day" yang dicipta oleh artis Miguel Ángel Camprubí. 


Secara rasmi Signal menambah ciri baru, iaitu stiker animasi. Selain daripada stiker lalai dalam aplikasi, pengguna juga dapat membuat stiker mereka sendiri.


Kaedahnya sangat mudah, tetapi pengguna perlu mengakses Desktop Signal  untuk membuat Stiker  ini. Kemudian sebelum memulakan, pastikan anda telah menyediakan Stiker yang ingin anda tambahkan ke Signal.


Pertama, buka Signal Desktop, kemudian pilih Fail dan Buat / Muat Naik Stiker. Untuk rekod, anda boleh menambahkan sehingga 200 Stiker dalam format PNG atau WebP dengan latar belakang yang telus.

Pastikan Stiker berukuran 512 x 512 piksel. Seterusnya, muat naik Stiker yang telah disediakan. Di sini, anda boleh menyusun Stiker dengan drag and drop.


Seterusnya, anda harus memilih emoji yang mewakili Stiker yang anda tambah. 1 emoji mewakili 1 Stiker .


Ini bermaksud bahawa jika anda menambah 12 Stiker , misalnya, anda harus memilih 12 emoji yang paling mewakili untuk semua Stiker ini.


Seterusnya, anda boleh memberikan tajuk Stiker yang anda buat dan menuliskan nama pencipta Stiker  itu.


Harap maklum, Stiker tidak dihubungkan ke akaun Pencipta Signal . Oleh itu, anda tidak boleh menukar pek Stiker setelah memuat naiknya.

Previous Post Next Post

Contact Form