Google Doodle Memeriahkan Hari Valentine 2021

 


Google memeriahkan Hari Valentine yang jatuh setiap 14 Februari dengan coretan khas yang mengalu-alukan pengguna ke halaman carian utama.


Kali ini coretan dibuat oleh artis dan ilustrator Olivia When. Sesuai dengan tema Hari Valentine, Google Doodle ini menampilkan kata 'Google' yang terbuat dari glitter dengan warna merah, merah jambu dan emas, dan dihiasi dengan ikon hati.


"Di tengah-tengah setiap Hari Valentine, ada satu emosi penyatuan yang melekat setiap tahun: cinta!" tulis Google di blognya.



"Jadi hari ini, beritahu orang istimewa bahawa anda benar-benar mencintainya - dengan sejuta kilauan," sambungnya.


Penampilan Google Doodle pada Hari Valentine agak sederhana. Mengklik animasi atau Doodle akan membawa pengguna Google mencari hasil yang menunjukkan hari Valentine.


Walaupun Doodle sederhana, Google mengejutkan bahagian bawah hasil carian di desktop. Sekiranya pengguna ingin membuka hasil carian mereka di halaman berikutnya, mereka akan melihat kata-kata 'Love' dengan ikon hati berwarna-warni sebagai pengganti perkataan 'Google'.


Hari Valentine atau Hari Valentine adalah perayaan tahunan yang jatuh pada 14 Februari. Momen ini biasanya digunakan oleh seseorang untuk menyatakan kasih sayang kepada orang lain.


Pada saat Hari Valentine ini, adakah anda telah menyatakan kasih sayang kepada orang yang anda sayangi? Sekiranya tidak, berikut adalah senarai ucapan Hari Valentine romantis yang boleh anda kirimkan kepada orang yang anda sayangi.


1. Anda adalah matahari, bulan dan semua bintang saya. Selamat Hari Kekasih!


2. Sayangku, yang aku mahukan hanyalah mengejar semua impian manis bersamamu. Selamat Hari Kekasih.


3. Selamat Hari Valentine. Anda adalah yang paling baik, paling cinta, paling lembut dan paling cantik. Walaupun semua itu tidak menggambarkan perasaan saya.


4. Saya lebih menyayangi anda daripada kata-kata. Selamat Hari Kekasih.


5. Saya mahu menjadi 'hi' terbaik dan 'bye' yang paling sukar untuk dinyatakan. Selamat Hari Kekasih!


6. Mungkin kita berdua diperbuat daripada bintang. Selamat Hari Kekasih!


7. Selamat Hari Valentine! Tidak ada orang lain yang hadir dalam mimpi saya kecuali anda. Kami berdua menyusuri sungai masa. Tidak ada orang lain yang melalui bayang-bayang dengan saya, kecuali anda, matahari dan bulan saya.


8. Walaupun saya tidak pasti akan banyak perkara dalam hidup, tetapi saya percaya bahawa saya mencintaimu dan akan terus mencintaimu selama-lamanya. Selamat Hari Kekasih!


9. Anda dapati perkara-perkara dalam diri saya yang saya sendiri tidak tahu. Dan di dalam kamu, saya menemui cinta sejati. Selamat Hari Kekasih!


10. Saya sayang awak, hari ini, sekarang. Saya tahu, lama-kelamaan kita akan berubah. Kami akan berkembang. Kami akan berkembang dan saya harap kita melakukannya bersama-sama. Selamat Hari Kekasih!

Previous Post Next Post

Contact Form