Ingin menjadi Vlogger yang berjaya? Lihatlah epik karya harian mereka


Penggunaan media sosial yang meluas digunakan oleh sebilangan orang untuk menuai wang dengan membuat pelbagai kandungan menarik. Fenomena yang semakin berleluasa adalah kemunculan vlogger pemula yang diilhamkan oleh vlogger yang berjaya.


Walau bagaimanapun, persaingan untuk vlogger hari ini tentunya lebih ketat daripada pada masa lalu, tetapi mengetahui epik harian vlogger plus konsistensi tidak mustahil untuk kandungan yang anda buat dapat menarik penonton yang ramai.


Datang dengan idea untuk kandungan setiap hari


Idea boleh datang dari mana sahaja dan menjadi vlogger, sentiasa menambah rujukan dan mencuba perkara baru. Ini dapat dilakukan melalui pelbagai perkara, seperti selalu mengikuti tren semasa, berbual dengan rakan, ke perjalanan ke tempat baru.


Lakarkan jalan cerita video dengan jalan cerita


Jalan cerita ini mengandungi garis besar video yang ingin anda buat, dari kandungan apa yang dibincangkan hingga penggambarannya. Jalan cerita penting kerana mereka menjimatkan masa untuk membuat video dan mencegah mengambil kandungan video yang tidak perlu.


Cari perbezaan dari vlogger lain


Di media sosial seperti YouTube, penting untuk menonjolkan keunikan. Kandungannya mungkin sama tetapi pasti ada perbezaannya dibandingkan dengan vlogger lain. Pembezaan ini boleh berasal dari sifat, aksen, atau ciri yang ceria dalam penyuntingan video.


Isi kandungan berguna


Hiburan kandungan pada umumnya adalah yang paling dicari tetapi konsisten dalam menghasilkan kandungan yang berguna dapat mengundang kesetiaan penonton.


Perhatikan aspek teknikal semasa merakam video


Idea yang baik tidak akan mendapat sambutan yang baik sekiranya tidak dilaksanakan dengan betul. Satu perkara yang perlu diberi perhatian ialah peranti rakaman. Gambar yang tajam dan cemerlang dapat diperoleh dengan menggunakan kamera profesional dan pencahayaan yang baik. Namun, jika aktiviti vlog melibatkan aktiviti peranti mudah alih yang lebih ringan dan kuat, ia akan menjadikannya lebih produktif.


Sekiranya itu adalah keperluan, anda boleh melihat barisan telefon pintar unggulan terbaru dari Samsung, iaitu Samsung Galaxy S21 5G. Samsung Galaxy S21 5G dilengkapi dengan Triple Lens, iaitu 12MP Ultra Wide Camera, 12MP Wide Angle Camera, dan 64MP Telephoto untuk memberikan pengalaman Pro-Grade Photograph dan videografi yang lebih epik.


Dari segi rakaman video, Samsung Galaxy S21 5G adalah pakej lengkap dalam menghasilkan pelbagai keperluan video, mulai dari dokumentasi peribadi hingga keperluan vlog. Galaxy S21 5G mampu memberikan rakaman video sehingga 8K, yang menghasilkan kualiti gambar yang tajam walaupun pada skrin yang sangat besar.


Bukan hanya itu, rakaman video mudah alih yang sering dilakukan oleh telefon bimbit yang cenderung goyah dapat diminimumkan berkat ciri Super Steady walaupun pada 60 fps. Sokongan fitur Director's View memberikan fleksibiliti untuk melihat, menukar, dan memilih rakaman terbaik untuk tujuan pengurusan emosi dalam video yang membuat anda merasa seperti pengarah. Ini mungkin kerana ciri ini mengaktifkan semua kamera pada masa proses rakaman.


Fitur Single Take yang sudah ada dalam generasi Galaxy S20 juga kembali untuk merakam foto dan video pada masa yang sama. Mengambil gambar dari jarak jauh agak sukar kerana semakin tinggi pembesaran pergerakan kamera, semakin sensitif, hasilnya gambar sering bergoncang. Walau bagaimanapun, Galaxy S21 5G mempunyai ciri Space Zoom yang dipertingkatkan untuk mendapatkan gambar yang lebih jelas dan stabil pada 30x Zoom Lock.


Peningkatan aplikasi pemprosesan video di telefon pintar ditambah dengan prestasi hebat Samsung Galaxy S21 5G mengucapkan selamat tinggal kepada penyuntingan PC kerana video dapat diproses secara langsung tanpa ada jengkel yang menjengkelkan.


Ini mungkin kerana Samsung Galaxy S21 5G telah meningkat dari segi pemproses, yang menggunakan pemproses Exnos 2100 5nm yang mampu meningkatkan prestasi hingga 20 peratus lebih cepat daripada Galaxy S20.


Untuk ketahanan, siri Samsung Galaxy S21 5G dilengkapi dengan kapasiti bateri 4.000 mAh, Samsung Galaxy S21 + 5G mempunyai kuasa 4,800 mAh, dan Samsung Galaxy S21 Ultra 5G disokong dengan 5,000 mAh. Ketiga-tiga varian ini juga disokong dengan sambungan 5G dan Hyperfast Wi-Fi 6E yang dikatakan 4x lebih pantas daripada Wi-Fi 6.


Skrin paparan pada Samsung Galaxy S21 5G juga lebih cerah dengan kehadiran Dynamic AMOLED 2X Infinity-O dari tepi ke tepi dengan kadar penyegaran 120 Hz yang memberikan pengalaman penyuntingan, permainan, dan penjelajahan yang lebih intuitif. Penggunaan kadar penyegaran juga boleh disesuaikan secara adaptif atau manual.