Live selama 5 jam semasa tidur, wanita ini dapat USD3000

 


Twitch adalah platform media sosial yang popular yang sering digunakan oleh netizen untuk melakukan streaming langsung atau siaran langsung dengan pelbagai jenis aktiviti seperti permainan, memasak dan lain-lain.

Tetapi kali ini ada sesuatu yang unik di mana baru-baru ini seorang streamer bernama Wang Yiming dari Taiwan membuat pemandangan.


Kerana berkat kandungan siaran langsung yang hanya tidur, dia berhasil memperoleh sebanyak USD 3.000


Wang adalah bekas ahli kumpulan pop Cina-Malaysia AMOi-AMOi. Setelah kumpulan itu bubar, dia akhirnya bergabung dengan Twitch.


Wang mula melakukan streaming pada jam lima petang. Dia segera tidur menggunakan topeng mata.


Tepat pukul 10 malam Wang bangun, secara keseluruhan, dia telah tidur selama lima jam.


Aksi itu seolah-olah menjadi kontroversi, walaupun kandungan tidur berjaya menarik perhatian ribuan penonton dengan jumlah tontonan keseluruhan 11.200 penonton secara serentak.


Bukan hanya itu, dia juga berjaya memperoleh USD 3.000 dari sumbangan dan hasil iklan. Itu menjadikannya kedudukan teratas sebagai pemain pita di Taiwan kerana tidur selama lima jam itu.


Walaupun ini pelik, nampaknya orang menyukai kandungan ini terutama ketika mereka membuat sumbangan. Ini menunjukkan bahawa streaming langsung memang merupakan perkara yang popular dan boleh dijadikan sumber pendapatan.

Previous Post Next Post

Contact Form