Xiaomi Mi Band 6 Akan Menyokong WhatsApp dan Telegram

 


Xiaomi dilaporkan menyiapkan Mi Band 6. Sejumlah penambahbaikan disertakan, salah satunya adalah sokongan penuh untuk WhatsApp dan Telegram.

Ini terungkap dari kod dalam aplikasi Mi Fit. Pengguna kemudian boleh membalas mesej WhatsApp atau Telegram terus dari gelang pintar ini.


Sekiranya nanti Mi Band 6 benar-benar membawa kemampuan ini, ia akan sangat berguna. Kerana pengguna tidak perlu mengeluarkan telefon bimbit mereka jika mereka ingin membaca mesej WhatsApp dan Telegram, kerana mereka dapat dibaca dan dibalas langsung dari gelang pintar.


Ya, walaupun menaip mesej di skrin yang tidak terlalu besar akan menjadi sukar. Tetapi sekurang-kurangnya lebih mudah jika anda hanya mahu membalas mesej yang tidak terlalu lama.


Sebagai tambahan kepada kemampuan ini, kebocoran mengatakan bahawa penerus Mi Band 5 akan membawa peningkatan ciri yang ketara. Terdapat pengukuran tahap oksigen darah (SpO2), NFC, GPS, pembantu digital Alexa dan skrin yang lebih luas daripada sebelumnya,


Untuk kesihatan, Mi Band 6 akan menyediakan 30 mod aktiviti fizikal, seperti menari, zumba, kriket, bola keranjang, kickboxing dan lain-lain. Hanya sampai sekarang belum ada informasi tentang kapan akan dilepaskan, tetapi gelang pintar ini telah mendapat sertifikasi di sejumlah negara, seperti yang dilaporkan oleh Gizchina.

Previous Post Next Post

Contact Form