PUBG: New State Diumumkan, Akan Datang di Android dan iOS


 Selepas kebocoran PUBG Mobile 2 semalam, Krafton dan PUBG Studios akhirnya mengumumkan kehadiran siri baru untuk permainan genre battle royale.


Bertajuk PUBG: New State, permainan pengembangan ini dari alam semesta PlayerUnknown's Battlegrounds akan ditetapkan pada tahun 2051.


Maklumat, PUBG: New State dikembangkan secara langsung oleh syarikat PUBG Studio, pencipta awal permainan battle royale untuk platform PC dan konsol.


Sementara itu, PUBG Mobile, yang kini tersedia di iOS dan Android, dikembangkan oleh syarikat teknologi gergasi China, Tencent.


Memetik catatan di akaun Twitter rasminya, Jumat (26/2/2021), PUBG: New State kini telah membuka pra-pendaftaran untuk pengguna Android yang ingin tahu.


Sementara itu, untuk pemain yang menggunakan peranti iOS, nampaknya mereka harus sedikit sabar untuk beberapa hari ke depan untuk dapat mendaftar untuk mencuba bermain PUBG: New State lebih awal.



Kerana memerlukan masa di masa depan, sudah pasti PUBG: New State akan menghadirkan pelbagai pilihan senjata dan alat berteknologi tinggi.


Bukan hanya itu, kebocoran baru-baru ini juga mengatakan bahawa permainan baru ini akan memperkenalkan peta baru yang lebih serasi daripada di PUBG Mobile.


Sayangnya, masih belum pasti bila PUGB: New State secara rasmi akan dilancarkan untuk peranti iOS atau Android di peringkat global.


Previous Post Next Post

Contact Form