Sebab mengapa Samsung Galaxy S21 5G boleh menjadi modal untuk Berkarya


Kehadiran Samsung Galaxy S21 5G membawa banyak rasa ingin tahu, terutama untuk pengekspresi teknologi dan sosial. Yup, mereka yang berjuang dengan dunia digital, tentu saja ingin mengalami pengalaman yang berbeza dalam memproses pelbagai momen dengan keluaran terbaru dari Samsung.


Ya, Samsung mempersembahkan Samsung Galaxy S21 5G sebagai perwakilan bagi mereka yang ingin mengekspresikan diri mereka lebih epik.


Dengan pelbagai inovasi teknologi yang ditawarkan oleh Samsung Galaxy S21 5G, ia adalah peranti yang boleh anda percayai untuk menyatakan kreativiti anda.


Untuk lebih jelas, mari kita bincangkan mengapa Samsung Galaxy S21 5G layak menjadi modal berkarya:


1. Prestasi Lebih Hebat


Samsung memberikan pengalaman terbaik melalui inovasi teknologi yang terdapat dalam Samsung Galaxy S21 5G. Ya, Samsung mempunyai pemproses terbaik, Exynos 2100.


Exynos 2100 dibina berdasarkan fabrikasi 5nm menggunakan teknologi EUV yang membolehkan penggunaan kuasa 20 peratus lebih rendah atau prestasi keseluruhan 10 peratus lebih tinggi daripada pendahulunya (7nm).


Prestasi hebat pada Samsung Galaxy S21 5G adalah kerana kapal induk ini menggunakan teknologi 8GB RAM LPDDR5 dengan memori dalaman 128GB dan 256GB. Dengan kelajuan LPDDR5 ini, prestasi Samsung Galaxy S21 5G telah meningkat sebanyak 50 peratus (6,400 Mb / s) dari generasi sebelumnya, iaitu LPDDR4X (4266 Mb / s).


Selain itu, Exynos 2100 juga dilengkapi dengan CPU octa-core yang hadir dalam struktur tri-cluster. Antara lain, ia terdiri daripada teras Arm Cortex-X1 berkelajuan 2.9GHz, trio Cortex-A78 berprestasi tinggi, dan empat Cortex-A55 cekap kuasa yang didakwa memberikan peningkatan lebih daripada 30 peratus dalam prestasi multi-teras mengatasi pendahulunya.


Sementara itu, GPU Mali-G78 yang disertakan di dalamnya menyokong API terbaru seperti Vulkan dan OpenCL. Prestasi grafik juga meningkat lebih daripada 40 peratus. Oleh itu, anda dapat menikmati gambar yang menakjubkan dan lancar kerana kedua-duanya menikmati kandungan.


Oh ya, pemproses isyarat Imej (ISP) pada Exynos 2100 bahkan mampu menyokong resolusi kamera hingga 200MP dan pengalaman berbilang kamera dalam meningkatkan kualiti gambar untuk rakaman ultra lebar dan banyak lagi.


2. Tetapan Peralihan Lebih Mudah


Samsung Galaxy S21 5G dilengkapi dengan Triple Lens, iaitu 12MP Ultra Wide Camera, 12MP Wide Angle Camera, dan 64MP Telephoto untuk memberikan pengalaman Pro-Grade Photography dan videografi yang lebih epik.


Di samping itu, skrin paparan pada Samsung Galaxy S21 5G lebih cerah dengan kehadiran Dynamic AMOLED 2X Infinity-O edge-to-edge dengan kadar penyegaran 120 Hz. Selain itu, Samsung Galaxy S21 Series 5G juga mempunyai ciri kuat yang disebut Director's View. Ini adalah ciri yang membolehkan pengguna menentukan mod tangkapan video terbaik setiap saat, sehingga kisah yang diceritakan pada video menjadi lebih berkesan.


Dengan Pandangan Pengarah, anda dapat menentukan lensa mana yang akan digunakan untuk rakaman video sambil memberikan pandangan setiap sudut pengambilan gambar yang tersedia.


Jadi, anda akan mempunyai lebih banyak kebebasan untuk mengkaji rupa lensa mana yang terbaik, kemudian pilih dengan satu sentuhan. Oh ya, epik sekali lagi, dengan hanya satu ketukan, anda boleh beralih ke paparan lensa yang lain dengan mudah.


3. Ultimate Super Steady Membuat Kandungan yang Sempurna


Teknologi Ultimate Super Steady pada Galaxy S21 5G telah mengalami peningkatan. Fungsi ini memungkinkan untuk merakam kandungan video tanpa terganggu oleh kejutan semasa proses rakaman.


Lebih canggih, Samsung Galaxy S21 menggunakan bantuan kecerdasan buatan (AI), sehingga anda sebagai pengguna dapat mengambil apa-apa kandungan, walaupun hanya ada sedikit cahaya.


Yup, sangat halus seperti penggambaran dengan aksi cam! Kemudian Dynamic Slo-Mo membantu pengguna merakam video gerakan perlahan dengan cara yang lebih sinematik dan dramatik.


4. Ciri Rakaman Multi Mic


Samsung meningkatkan rakaman video sehingga 4K. Oleh itu, apabila anda ingin meluangkan masa, dengan ciri ini, anda boleh menyesuaikan sumber suara video dengan bebas dari mikrofon belakang, depan, dan omni.


Fungsi ini juga membolehkan sumber suara dari mikrofon luaran melalui sambungan USB atau bahkan sambungan Bluetooth. Oh ya, ciri ini akan berfungsi dengan optimum, jika disambungkan ke Galaxy Buds Pro yang berfungsi sebagai klip mik. Oleh itu, sumber bunyi lebih jelas dan kebocoran bunyi diminimumkan.


Previous Post Next Post

Contact Form