Xiaomi mempamerkan RedmiBook Pro, berikut adalah spesifikasinya


 25 Februari bukan sahaja menjadi tarikh pelancaran untuk Redmi K40, tetapi juga pelancaran RedmiBook Pro. Apa spesifikasi komputer riba?


Sebelum ini, Xiaomi telah memperlihatkan penampilan RedmiBook Pro secara berperingkat melalui poster. Bermula dari papan kekunci lampu latar, badan aluminium dengan engsel, hingga port USB-C dan HDMI yang tersedia.


Kini mereka memamerkan RedmiBook Pro melalui halaman rasmi mereka di Weibo secara penuh. Yaitu badan aluminium yang melengkung di tepinya, papan kekunci dengan lampu latar, layar dengan bezel tipis, dan pad jejak besar.


Seperti yang dilaporkan sebelum ini, RedmiBook Pro akan tersedia dalam dua varian, iaitu 14 dan 15 inci. Kemudian mengenai spesifikasi, komputer riba ini akan menggunakan pemproses Intel Core generasi ke-11 Tiger Lake dan GPu Nvidia GeForce MX450.


Tetapi ada juga RedmiBook Pro 15S yang menggunakan pemproses AMD, iaitu AMD Ryzen 5000H.


Kemudian mengenai port, Xiaomi memasukkan port Thunderbolt 4 / USB4 terbaru pada komputer riba ini, yang diletakkan di sebelah kiri komputer riba. Port ini membolehkan pengguna menyambungkan dua monitor 4K, atau bahkan satu monitor 8K jika dikehendaki.


Komputer riba ini akan dikeluarkan bersama Redmi K40 dan K40 Pro pada 25 Februari. Nah, kedua-dua telefon ini juga menarik perhatian kerana spesifikasinya.


Spesifikasi mewah kerana menggunakan panel OLED 120Hz, seperti panel yang digunakan dalam telefon bimbit.


Berita ini terungkap ketika Xiaomi menyebarkan poster kedua-dua telefon ini di Weibo. Panel yang digunakan dibuat oleh Samsung, dan merupakan panel terbaru untuk syarikat Korea Selatan.


Berdasarkan data dari Badan Pensijilan Telefon bimbit China, TENAA, peranti Xiaomi baru ini dikuasakan oleh Snapdragon 870 yang digabungkan dengan RAM LPDDR5 dan memori dalaman UFS 3.1.


Telefon ini menyokong WiFi 6 untuk sambungan pantas. Baterinya hanya 4.500 mAh, tetapi ia mempunyai pengisian pantas 33W.

Previous Post Next Post

Contact Form