Menyeronokkan, Twitter Mencuba Ciri 'Undo Send'


 Twitter nampaknya sedang menguji ciri 'undo send'. Fungsi ini nampaknya menjadi alternatif kepada fitur suntingan yang telah lama diminta oleh pengguna Twitter.

Ciri ini pertama kali ditemui oleh penyelidik aplikasi dan tipter Jane Manchun Wong. Dari GIF yang Wong kongsi melalui Twitter, ciri ini berfungsi untuk membatalkan tweet yang sedang dimuat naik.


Antara muka ciri ini memaparkan dialog 'Tweet Anda telah dikirim' yang biasanya muncul setiap kali tweet berjaya diunggah, tetapi di bawahnya terdapat butang 'Undo' berwarna biru.


Butang ini juga berfungsi sebagai pemasa yang menunjukkan berapa banyak masa yang tersisa untuk membatalkan tweet. Jadi pengguna hanya mempunyai sekitar 5-6 saat untuk mengurungkan tweet sebelum mengirimnya.



Fungsi ini nampaknya berguna jika anda melihat kesalahan ketik atau kesalahan lain dalam tweet anda yang ingin segera anda perbaiki. Tetapi dari GIF yang dikongsi oleh Wong, ketika pemasa undur aktif, pratonton tweet tidak dapat dilihat, jadi agak sukar untuk melihat apakah ada kesalahan ketik.


Gmail juga memiliki fitur serupa, di mana mereka memberikan penundaan selama beberapa saat bagi pengguna untuk membatalkan email yang dikirim setelah menekan tombol 'Kirim'.


Kehadiran fitur 'undo send' telah dikhabarkan sejak tahun lalu ketika Twitter melakukan tinjauan mengenai perkhidmatan berbayar yang akan mereka tawarkan. Perkhidmatan berbayar yang ditampilkan dalam tinjauan ini merangkumi butang hapus undian, penyesuaian profil, dan memuat naik video yang lebih panjang.


Bukan butang edit yang telah lama diminta oleh pengguna Twitter, tetapi paling tidak ia dapat membantu pengguna memperbaiki kesalahan ketik atau membatalkan tweet mereka yang dianggap tidak sesuai.


Ketua Pegawai Eksekutif Twitter Jack Dorsey sendiri telah beberapa kali menyatakan dengan tegas bahawa dia tidak akan menampilkan fitur suntingan dalam aplikasinya.


"Anda mungkin menghantar tweet dan kemudian seseorang mungkin meng-retweet dan sejam kemudian anda mengubah kandungan tweet itu sepenuhnya dan orang yang meng-tweet semula tweet asalnya sekarang melakukan retweet dan menyebarkan sesuatu yang sama sekali berbeza," kata Dorsey ketika ditanya mengenai fitur tersebut. dalam temu bual dengan Wired pada tahun 2020.

Menyeronokkan, Twitter Mencuba Ciri 'Undo Send' Menyeronokkan, Twitter Mencuba Ciri 'Undo Send' Reviewed by thecekodok on 1:27:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.