Spesifikasi Oppo Reno5 F


 Setelah melancarkan Reno5 dan Reno5 5G, Oppo mempersembahkan Reno5 F . Ini akan menjadi peranti terakhir dalam siri Reno5.

Telefon ini menjanjikan prestasi terbaik di kelasnya. Apa spesifikasi  untuk Reno5 F?


Oppo mengetengahkan reka bentuk dalam Reno5 F dengan menggunakan gaya Flowing Light Design yang menjadikan badan kelihatan kurus, sederhana dan elegan. Bahagian belakang mempunyai tekstur matte tetapi dibungkus dengan bahan berkilat.



Di belakang kami menggunakan lapisan dengan ketelusan yang tinggi, yang tentunya akan kami kuatkan sehingga tahan terhadap pecah atau retak


Reno5 F menggunakan paparan AMOLED berukuran 6.43 inci dengan reka bentuk lubang pukulan di sebelah kiri atas untuk kamera depan. Resolusi skrin yang digunakan adalah 1.080 x 2.400 dengan nisbah 20: 9.


Oppo melengkapkan layar Reno5 F dengan sensor cap jari generasi ketiga yang mempunyai teknologi anti-pemalsuan berasaskan perkakasan. Teknologi ini didakwa dapat membezakan antara cap jari sebenar dan palsu dengan mengukur daya kilas kulit manusia dan beberapa aspek lain.


Dapur menggunakan chipset MediaTek Helio P95 yang disokong oleh 8GB RAM. Untuk penyimpanan, terdapat 128GB memori dalaman yang dapat ditambahkan dengan microSD hingga 256GB jika kurang.


"Ada sebab mengapa Reno5 menggunakan prosesor ini kerana ketika kita memulakan aplikasi di Reno5, ia akan menjadi sekitar 30% lebih cepat," jelasnya


Agar tidak cepat panas, Reno5 F dilengkapi dengan sistem pendingin pelbagai dengan kapasiti pelesapan haba yang 21.9% lebih cekap. Telefon ini juga mempunyai sensor suhu yang tertanam di seluruh telefon.


Untuk fotografi, Reno5 F mempunyai empat kamera belakang yang terdiri daripada kamera utama 48 MP, kamera ultrawide 8 MP, kamera makro 2 MP dan sensor kedalaman 2 MP.


Kamera Reno5 F juga membawa ciri baru eksklusif, iaitu Night Plus dan Dynamic Bokeh. Terdapat kamera depan 32 MP untuk mengambil gambar diri sendiri.


Prestasi Reno5 F disokong oleh bateri berkapasiti 4.310 mAh yang dilengkapi dengan pengisian pantas 30W VOOC yang dapat mengecas sepenuhnya telefon bimbit dalam masa 56 minit. Baterai Reno5 F juga dilengkapi dengan ciri-ciri seperti Super Power Saving Mode dan Super Nighttime Standby.


Sama seperti saudara kandungnya, Reno5 F menjalankan ColorOS 11 berdasarkan Android 11. Telefon ini dilengkapi dengan ciri sokongan seperti Bluetooth 5.1, dual-SIM, USB Type-C, dan sensor cap jari di bawah paparan.


Oppo Reno5 F hadir dengan dua pilihan warna yang unik, iaitu Fluid Black dan Fantastic Purple. 

Previous Post Next Post

Contact Form