Telefon Pintar Layar Lipat Xiaomi Dilancarkan pada bulan Mac dengan Harga yang Mampu milik

 


Xiaomi dikhabarkan akan mengeluarkan telefon pintar skrin lipatnya dalam masa terdekat. Malah, menurut laporan, harga telefon pintar skrin lipat perdana Xiaomi ini cukup berpatutan.


Maklumat ini diketahui sejak berlalunya telefon pintar skrin lipat Xiaomi dalam perakuan Kementerian Perindustrian dan Teknologi Maklumat China.


Seperti dikutip dari Gizchina, Senin (1/2/2021), menurut sumber, telefon pintar layar lipat Xiaomi ini kemungkinan akan diluncurkan pada bulan Mac 2021.


Walaupun begitu, harus diakui bahawa sejak beberapa bulan kebelakangan ini, foto bocor telefon pintar layar lipat Xiaomi ini telah muncul di internet beberapa kali.


Peranti ini dilengkapi dengan layar yang tersembunyi di dalam selongsong ketika dilipat.


Galaxy Z Fold 2, telefon pintar skrin lipat ketiga Samsung serta penerus Galaxy Fold (Foto: Samsung)

Yang mengatakan, peranti ini mirip dengan Samsung Galaxy Z Fold2, telefon pintar skrin lipat Samsung. Walaupun begitu, peranti ini nampaknya tidak mempunyai lubang untuk kamera depan di skrin.


Menurut sumber di China, telefon pintar skrin lipat Xiaomi menggunakan skrin OLED 8.03 inci yang dibekalkan oleh Samsung. Sementara itu, layar di luar akan berukuran 6,38 inci.



Peranti ini malah diramalkan akan menjadi penjual terbaik berkat harganya.


Kerana menurut laporan media China, telefon pintar layar lipat pertama Xiaomi akan menjadi peranti layar lipat termurah.


Dengan cara itu, telefon pintar skrin lipat ini akan menjadi popular berbanding dengan peranti serupa yang lain.

Previous Post Next Post

Contact Form