Tertuduh melakukan Plagiat dalam MV K-Pop #YounglexApologizetoLayZhang Trending


 Twitter hari ini Selasa (9/3/2021) sibuk dengan hashtag #YounglexApologizetoLayZhang dan bahkan menduduki tempat nombor satu untuk topik yang popular.

Ternyata hashtag ini dipanggil dari pencinta K-Pop yang menuntut Young Lex meminta maaf kepada salah seorang anggota EXO, Lay kerana meniru video muziknya.


Diketahui bahawa Young Lex yang baru telah mengeluarkan lagu baru berjudul The Last King pada hari Isnin (8/3/2021). Malangnya, video itu dibanjiri kritikan. Tidak sedikit pun netizen yang mengucapkan kata-kata kasar kepada rapper tersebut.


Bahagian yang paling mirip adalah ketika naga muncul dalam video. Naga dengan mata bercahaya muncul dari belakang bangunan seperti kerajaan.


Sudut pandang juga kelihatan serupa. Malah bahagian naga dan bangunannya sama saja.


Oleh itu, ramai orang memanggil Young Lex meniru MV dari Lay EXO. Mereka juga tahu bahawa Lay EXO telah merilis video muziknya, iaitu pada 1 Jun 2020.


Dipantau di Twitter, lebih dari seratus ribu pencinta K-Pop telah mengucapkan hashtag ini kepada Young Lex. Malah akaun Instagram Young Lex diserang dengan puluhan ribu komen yang memalukan.


Young Lex juga membuka suaranya, melalui akaun Instagramnya dia memuat naik pos penjelasan dan tanggapannya terhadap tuduhan menjadi sebahagian daripada video muzik terbarunya.


"Saya minta maaf kerana tidak meminta maaf mengenai klip video terbaru di saluran YouTube saya yang bertajuk 'The Last King (The Last King)" tulis Yong Lex.


Sudah tentu posting yang dimuat naik oleh Young Lex ini menjadikan netizen , terutama para pencinta K-Pop, malah semakin meradang.


"Jangan tonton videonya nanti, woi, tonton di IG atau di Twitter, sangat senang dijelaskan di YouTube, banyak tontonan malah dapat wang"


"Saya ingin menjadi viral, untuk penjelasan, saya minta maaf, begitu sahaja sehingga restoran menjadi sayur segar"


"Otak anda menggunakan, menelan berapa kilo mic, bro?"


"huh saya ketinggalan, saya minta maaf kerana tidak meminta maaf? Apa ??"


"Itu bukan dugaan lagi hyung, memang serupa !!! Menyalahkan pasukan kreatif sekali lagi. Mengeluarkan Napp dari Yapa? Berhati-hatilah dengan Kpop dan Cpop terutama dari China.

Tertuduh melakukan Plagiat dalam MV K-Pop #YounglexApologizetoLayZhang Trending Tertuduh melakukan Plagiat  dalam MV K-Pop #YounglexApologizetoLayZhang Trending Reviewed by thecekodok on 8:38:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.