Xiaomi Mi Band 6 Dilancarkan Secara Rasmi, Skrin Lebih Besar


 Xiaomi secara rasmi melancarkan Mi Band 6 di China bersama dengan barisan Mi 11 terbaru. Pengganti Mi Band 5 membawa layar yang lebih besar daripada pendahulunya.

Mi Band 6 (atau Mi Smart Band 6 di luar China) menggunakan paparan AMOLED 1.56 inci. Skrin melengkung mempunyai resolusi 152 x 486 piksel, 326 PPI dan tahap kecerahan hingga 450 nits.


Reka bentuk skrinnya masih sama dengan Mi Band 5, tetapi Xiaomi mendakwa skrin Mi Band 6 50% lebih besar daripada pendahulunya. Skrin ini juga dilindungi oleh lapisan kaca temper dan anti cap jari.



Salah satu peningkatan terbesar yang dibawa oleh Mi Band 6 adalah sensor SpO2 yang dapat memantau oksigen darah semasa bersenam. Bukan hanya itu, ciri ini juga dapat memantau kualiti nafas semasa tidur.


Gelang pintar ini juga dilengkapi monitor kadar jantung PPG aktif 24/7. Ada juga fitur untuk memantau kualitas tidur, pemantau tekanan, latihan pernafasan, dan memantau kesihatan wanita, seperti dikutip dari GSM Arena, Selasa (30/3/2021).


Sebagai pelacak kecergasan, Mi Band 6 dapat digunakan untuk merakam 30 mod sukan termasuk HIIT dan zumba. Enam sukan yang dapat dikesan secara automatik, iaitu berjalan kaki, treadmill, berbasikal, mesin mendayung, dan elips.


Mi Band 6 juga tahan air hingga 5 ATM, jadi anda boleh mengambilnya berenang atau snorkeling. Kapasiti bateri masih sama dengan pendahulunya, iaitu 125 mAh yang diklaim mampu bertahan hingga 14 hari. Gelang pintar ini masih menggunakan mekanisme pengecasan yang sama dengan Mi Band 5.


Di China, Mi Band 6 hadir dalam dua versi, iaitu dengan NFC dan tanpa NFC. Mi Band 6 di China juga disokong oleh pembantu pintar Xiao AI. Ciri lain termasuk Bluetooth 5.0, pecutan 3 paksi dan giroskop 3 paksi.


Mi Band 6 hadir dengan enam pilihan tali berwarna, iaitu Hitam, Orange, Kuning, Zaitun, Gading, dan Biru. Versi biasa Mi Band 5 akan tersedia di China dengan harga 230 Yuan.


Sementara varian NFC akan dijual dengan harga 280 Yuan . Di Eropah, Mi Band 6 dijual dengan harga 45 Euro .

Previous Post Next Post

Contact Form