Xperia Pureness, Telefon Bimbit Lut sinar yang menawan


 Xperia Pureness dikeluarkan oleh Sony Ericsson pada tahun 2009. Ia menampilkan skrin lutsinar dan reka bentuk yang menawan.

Pada masa itu, telefon bimbit ini dikatakan mencerminkan visi Sony Ericsson mengenai dunia dan teknologi kontemporari, dengan terus menyempurnakan telefon dengan fungsi asas perbincangan, teks dan waktu. "Hapuskan semua yang tidak perlu, sehingga hanya yang penting berbicara," slogan mereka. 



Xperia Pureness adalah telefon bimbit pertama di dunia yang dibentuk dengan layar LCD lutsinar, serta teknologi revolusioner yang diklaim dalam bateri, kad memori dan antena bersaiz supermini. 



Butang juga tersembunyi dan hanya menyala apabila disentuh. 


Telefon ini berukuran 102x43x13 mm dan berat 70 gram.


Skrin menggunakan jenis TFT monokrom 64 langkah yang telus dan tahan calar yang dilapisi keras dengan resolusi 240x320 piksel dan lebar pepenjuru 1.8 inci. 


Sementara itu, dari segi kemampuan, ciri yang ditawarkan cukup standard. Tidak ada yang terlalu istimewa, telefon ini nampaknya lebih memikirkan rekaan daripada kecanggihan peranti. 



Penampilan belakangnya adalah dengan logo Sony Ericcson. 

Xperia Pureness, Telefon Bimbit Lut sinar yang menawan Xperia Pureness, Telefon Bimbit Lut sinar yang menawan Reviewed by thecekodok on 1:27:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.