5 komponen dalam OPPO Reno5 F ini dapat membuat para pemain berasa seronok, apa yang anda lakukan?

 


Kegiatan permainan mudah alih pada masa ini masih digemari oleh pelbagai kumpulan, terutamanya golongan muda. Selain menjadi alat hiburan dan melepaskan kebosanan ketika bekerja atau belajar, permainan mudah alih juga dapat menghasilkan wang tunai untuk penggunanya.

Berbagai aset dalam permainan mudah alih seperti kulit, senjata, dan bahkan akaun dapat diperdagangkan kepada sesama pengguna dengan harga yang berbeza-beza. Sebenarnya, banyak pemain bermain permainan mudah alih dengan harapan memburu cuans besar.


Beberapa tajuk permainan berpotensi menjana wang seperti Mobile Glory, Clash of Titans, Free Fire, Ayodance Mobile, Mobile Legends, Golden Towns, dan banyak lagi yang lain. Namun, untuk dapat bermain permainan mudah alih yang dapat menghasilkan wang, sekurang-kurangnya seseorang memerlukan peranti mudah alih dengan komponen yang berkelayakan.



Oleh itu, komponen apa yang anda perlukan pada peranti anda untuk menjadikan permainan mudah alih lebih menarik dan selesa, lihat ulasan berikut.


Memori Akses Rawak (RAM) adalah komponen penting dalam permainan. Sekiranya permainan yang akan dimainkan adalah besar, sementara memori RAM pada telefon pintar tidak memenuhi standard yang diperlukan oleh permainan, akan ada lag, alias lambat.


Untuk mengelakkan ketinggalan semasa bermain permainan, anda boleh memilih peranti dengan memori yang besar, salah satunya adalah OPPO Reno5 F yang mempunyai RAM 8GB.


Mempunyai Chipset yang Boleh dipercayai


Peranti untuk bermain permainan mestilah mempunyai chipset yang berkelayakan, supaya aktiviti permainan lebih selesa dan lancar. Anda boleh mencuba peranti OPPO Reno5 F yang mempunyai prestasi yang sangat baik berkat MediaTek Helio P95 Octacore yang kuat dan berjalan pada 2 ARM Cortex-A75 Prime Cores dengan kelajuan 2.2GHz.


Peranti ini memberikan masa permulaan yang lebih pantas untuk aplikasi dibuka, sentuhan skrin yang lebih responsif, dan sedikit kelewatan. Di samping itu, OPPO Reno5 F dilengkapi dengan Sistem Penyejukan yang dapat menghilangkan panas kerana penggunaan permainan yang sengit.


Layar juga merupakan aspek yang sangat menyokong keselesaan ketika bermain permainan. Semakin besar skrin telefon pintar, permainan akan terasa lebih selesa seperti peranti OPPO Reno5 F yang mempunyai layar lubang punch AMOLED 6,43 inci. Dengan peratusan skrin-ke-badan 90.8%, ini menjadikan permainan kelihatan lebih mudah dilihat.


Selain daripada itu, reka bentuknya cukup ramping dengan ketebalan badan 7.8 mm dan berat hanya 172 g. Dengan penutup bateri mempunyai reka bentuk 3D melengkung, ia menghasilkan kesan tipis, moden dan ergonomik apabila dipegang oleh gamer.


Sektor permainan adalah salah satu perkara yang diperhatikan oleh sistem Android terkini. Kehadiran ColorOS 11.1 berdasarkan Android 11 juga menawarkan beberapa ciri permainan terbaik. Mode Fokus Permainan, fitur OPPO eksklusif yang akan menyekat semua pemberitahuan termasuk panggilan, isyarat, dan bahkan petunjuk kelantangan di layar.


Mod Pintasan Permainan mengurangkan masa yang diperlukan untuk memulakan permainan dengan memotong sumber latar belakang. Game Floating Window tidak akan mengganggu permainan pengguna kerana skrinnya diminimumkan dan tidak menyebabkan keluar dari permainan.


Akhirnya, Bullet Screen Message adalah penyelesaian yang sesuai untuk pemain mudah alih yang tidak mahu menyekat pemberitahuan sepenuhnya. Mesej dari aplikasi yang disokong seperti WhatsApp, Telegram, LINE, Messenger, dan SMS akan bergulir di layar sehingga pengguna tidak perlu membuka pop timbul mesej yang akan mengganggu permainan.



Sekiranya anda peminat permainan mudah alih, pilih bateri berkapasiti besar dan pastikan terdapat ciri pengecasan pantas pada telefon pintar anda. Nah, pilihan yang tepat adalah OPPO Reno5 F yang mempunyai bateri 4310mAh dan teknologi pengisian 30W VOOC Flash Charge 4.0.


Teknologi ini dapat mengecas bateri OPPO Reno5 F dengan cepat, sambil menawarkan Smart Power Saving, mod penjimatan kuasa untuk memastikan telefon bimbit sentiasa diaktifkan dan beroperasi walaupun dalam keadaan kritikal.


Super Power Saving Mode akan menjimatkan bateri dengan mengurangkan frekuensi CPU, menurunkan kecerahan layar, dan banyak lagi sehingga bateri pada kondisi 5% masih dapat digunakan untuk berbagai kegiatan seperti memanggil, mengirim SMS, atau menggunakan aplikasi navigasi.


Sementara itu, Super Nighttime Standby mengenal pasti dan menyesuaikan dengan rutin waktu tidur untuk memastikan jangka hayat bateri hanya dikurangkan sebanyak 2%. Selain itu, untuk mengecas pada waktu malam dan mencegah pengecasan berlebihan, 30W VOOC Flash Charge 4.0 dilengkapi dengan fitur keselamatan Battery Guard.


Oleh itu, jika anda mencari peranti yang dapat menyokong aktiviti permainan dan mempunyai beberapa kelebihan, OPPO Reno5 F boleh menjadi pilihan yang menarik. Lebih-lebih lagi, peranti mudah alih untuk anggota baru Seri Reno5 dipasarkan dengan harga yang cukup berpatutan untuk pemain.

Previous Post Next Post

Contact Form