5 Petua Perniagaan Sepanjang Bulan Ramadhan

 


Menjelang bulan Ramadan, banyak aktivis perniagaan mencari cara agar produk mereka tetap laris, salah satunya adalah dengan menggunakan digitalisasi. Kami ada beberapa petua agar penjualan dalam talian akan terus meningkat pada bulan Ramadhan.

Sesungguhnya, aktiviti perniagaan yang mempunyai saluran digital dianggap lebih tahan dalam mempertahankan perniagaan dan pekerjaan di tengah wabak penyakit, termasuk sebelum bulan Ramadhan.


Selain menggunakan saluran digital, berkolaborasi dan berinovasi juga merupakan kunci untuk menghadapi wabak.


Kami kongsikan 5 petua agar penjualan dalam talian terus meningkat pada bulan Ramadhan.


Ketahui produk apa yang diminati


Penjual dalam talian, dapat memanfaatkan ciri Market Insights. Ciri ini membolehkan penjual melihat kata kunci yang paling kerap digunakan oleh pembeli, produk terlaris, cadangan kategori dan inspirasi trend produk.


Tingkatkan dan Cantikkan Kedai


Semakin banyak peningkatan kedai, ciri eksklusif yang dapat digunakan penjual untuk meningkatkan penjualan dan kepercayaan pembeli. Salah satunya, anda boleh menggunakan ciri Hiasan Kedai. Ciri ini dapat meningkatkan penampilan kedai untuk menarik lebih ramai pembeli.


Aktifkan Promosi Penghantaran Percuma Kegemaran Pembeli


Penjual dapat mengaktifkan Penghantaran Percuma untuk meningkatkan penjualan dan menjangkau lebih banyak pembeli di luar pulau, terutama pada bulan Ramadhan. Ini kerana pada bulan Ramadhan, keperluan harian orang cenderung meningkat.


Muat naik bungkusan Ramadan


Cuba muat naik produk bungkusan pada bulan Ramadan yang terdiri daripada barang yang dijual. Oleh kerana permintaan untuk bungkusan pada bulan Ramadhan, ini cenderung lebih banyak daripada bulan biasa.


Transaksi bungkusan makanan pada bulan Ramadhan 2020 dicatat meningkat hampir 4 kali ganda berbanding bulan sebelumnya.


Ramadan tahun ini, penjual dapat meningkatkan penjualan melalui halaman bungkusan Ramadan khas dengan memuat naik produk bungkusan dengan formula penamaan produk: bungkusan Ramadan + jenis produk + jenama + keterangan.


Manfaatkan Media Sosial untuk Promosi


Untuk lebih mendorong penjualan, terutama pada bulan Ramadan, penjual dapat membuat promosi mereka sendiri sesuai dengan anggaran yang ada melalui fitur Baucar Shop Baucar boleh dalam bentuk wang tunai atau penghantaran percuma. Setelah selesai, kongsi baucar melalui media sosial.


5 Petua Perniagaan Sepanjang Bulan Ramadhan 5 Petua Perniagaan  Sepanjang Bulan Ramadhan Reviewed by thecekodok on 5:22:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.