Baru dilancarkan satu minggu, Crash Bandicoot: On The Run Perolehi USD 700,000


 Sejak dilancarkan di telefon bimbit, Crash Bandicoot: On The Run telah memperoleh USD 700,000 . Nominal diperoleh hanya satu minggu setelah dibebaskan.

Demikian didedahkan Sensor Tower dalam laporan mengenai pasaran mudah alih pada Q1 2021 yang dikeluarkan baru-baru ini. Laporan tersebut menyatakan bahawa ketiga Stories of The Quarter adalah Crash Bandicoot: On The Run.


Permainan yang dikembangkan oleh King dianggap paling berjaya berdasarkan jumlah muat turun sejak 2016. Sejak dilancarkan di telefon bimbit pada 25 Mac 2021, permainan ini telah menerima lebih dari 23 juta muat turun di mana 8 juta telah diperoleh pada hari pelancaran.


Walaupun dilancarkan menjelang akhir suku, Crash Bandicoot: On The Run adalah permainan mudah alih terbaru yang menduduki tempat teratas 5 dengan jumlah unduhan dua kali ganda berbanding dengan Jelly Dye yang dikeluarkan oleh Good Job Games pada 8 Januari.


Activision Bizzard melihat suku ini mempunyai prestasi terbaik daripada banyak muat turun berkat Crash Bandcoot: On The Run. Keadaan serupa pernah berlaku pada Q4 2019 ketika Call of Duty: Mobile dilepaskan.


Menurut mereka, memperoleh sebanyak USD 700,000 hanya dalam satu minggu memang sangat mengagumkan. Namun, dapat dikatakan bahawa nominalnya masih kalah jika dibandingkan dengan kejayaan Call of Duty: Mobile. Permainan ini memperoleh USD 480 juta pada tahun pertamanya.


Sebelumnya, Sensor Tower mendedahkan bahawa Genshin Impact adalah permainan mudah alih terpantas yang menghasilkan USD 1 bilion  mengalahkan permainan popular lain seperti Pokemon Go dan Clash Royale.


Jumlah yang dicapai oleh Genshin Impact meningkat setiap kali mereka memperkenalkan watak baru. Rata-rata pendapatan harian Genshin Impact adalah USD 5.8 juta sehari, tetapi jika terdapat sepanduk watak baru, rata-rata ini meningkat menjadi USD 12 juta sehari.


Dalam sebulan, pemain Genshin Impact membelanjakan rata-rata USD 160 juta sejak Disember. Sehingga 23 Mac, pemain Genshin Impact telah membelanjakan 148 juta USD pada bulan ini,

Previous Post Next Post

Contact Form