WhatsApp akan disatukan dengan Facebook Messenger

 


Hasrat Facebook untuk menyatukan semua perkhidmatan pesanannya akan terlaksana. Laporan terkini mengatakan syarikat yang dibuat oleh Mark Zuckerberg sedang berusaha mengintegrasikan WhatsApp dengan Facebook Messenger.

Menurut WABetaInfo, bocor Itali Alessandro Paluzzi menemui perubahan tersembunyi baru-baru ini di Facebook Messenger, iaitu sembang WhatsApp di dalamnya.


Kedua-dua perkhidmatan tidak digabungkan sepenuhnya. Tetapi apa yang dilakukan Paluzzi memaksa utas dikenali sebagai perbualan WhatsApp untuk menunjukkan bagaimana penampilannya apabila ciri itu tersedia pada masa akan datang.



Kebocoran itu menunjukkan bahawa hubungan antara WhatsApp dan Messenger akan menjadi pilihan sepenuhnya, seperti halnya Instagram dan Messenger. WABetaInfo mengatakan bahawa "beberapa ciri yang telah dilaksanakan di Facebook Messenger juga dapat memasuki WhatsApp".





Ciri lain yang sedang diuji melalui program TestFlight beta adalah lencana sebutan yang direka semula dalam sembang kumpulan. Pada masa ini, WhatsApp hanya menunjukkan bilangan sembang yang belum dibaca dan menunjukkan bahawa anda disebut semasa anda membuka sembang


WABetaInfo mengatakan ia masih diuji untuk iOS. Jadi mungkin memerlukan beberapa saat sebelum akhirnya dikeluarkan secara rasmi.


Seperti diketahui sekitar dua tahun lalu, Facebook mengumumkan rancangannya untuk mengintegrasikan WhatsApp, Instagram dan Messenger. Pada saat pengumuman, Facebook mengatakan bahawa integrasi ini tidak menyatukan perkhidmatannya, melainkan agar pengguna dapat menghubungi satu sama lain, walaupun salah satu dari mereka tidak memiliki platfor

Langkah ini bermula tahun lalu ketika Facebook Messenger disatukan dengan Instagram Direct Message.


"Kami menghubungkan pengalaman Messenger dan Instagram untuk menghadirkan beberapa ciri Messenger terbaik ke Instagram, jadi anda dapat mengakses pengalaman pemesejan terbaik, tidak kira apa aplikasi yang anda gunakan," kata Facebook ketika itu.

Previous Post Next Post

Contact Form