Ulasan Amazfit Bip U Pro, Seperti Mempunyai Jurulatih Peribadi dan bergaya


 Sekiranya anggaran anda biasa-biasa saja tetapi anda mahukan jam tangan pintar dengan penampilan yang jebat, anda boleh mencuba Amazfit Bip U Pro. Sesuai untuk bersenam, malah terasa seperti mempunyai pelatih peribadi (PT), dan bergaya.

Fasad Amazfit Bip U Pro dengan skrin persegi dengan tepi melengkung. Jam tangan ini menawarkan tiga pilihan warna, hitam, hijau Tosca, dan merah jambu.


Untuk mengaktifkan jam tangan ini, anda hanya perlu mengecasnya dengan pengecas yang sudah ada dalam bungkusan dan menghubungkannya dengan aplikasi E pada telefon pintar anda.


Kami telah menguji jam tangan Amazfit Bip U Pro dengan warna hijau Tosca. Berikut adalah ulasan ringkas:


Skrin

Badan jam tangan pintar ini diperbuat daripada plastik, sementara talinya adalah silikon. Dengan berat hanya 31 gram, ia sangat selesa apabila digunakan sepanjang hari.


Amazfit Bip U Pro mempunyai satu butang di sebelah kanan. Butang ini digunakan untuk mengakses pelbagai menu dan pilihan aktiviti sukan. Untuk menavigasi, sapu sahaja, kerana jam tangan menggunakan skrin sentuh.


Amazfit Bip U Pro membawa skrin TFT Transflective Touch dengan ukuran 1,43 inci dan resolusi 320 x 302 piksel.


Jam tangan ini menawarkan empat pilihan muka jam. Kaedahnya cukup mudah, hanya memerah untuk masa yang lama kemudian empat pilihan muka jam akan muncul.


Sekarang, bagi mereka yang menginginkan lebih banyak pilihan wajah jam tangan, anda hanya perlu membuka aplikasi E. Dalam aplikasi ini, terdapat puluhan pandangan wajah jam tangan untuk dipilih.


Kesambungan dan Bateri

Proses memasangkan Amazfit Bip U Pro dengan telefon pintar agak mudah. Muat turun aplikasi E di Play Store atau App Store, kemudian pilih Devices to Pair yang kemudian akan meminta untuk mengaktifkan Bluetooth.


Setelah disambungkan, anda dapat memilih perincian mengikut keperluan. Antaranya ialah tetapan penggera, latihan, pemberitahuan telefon, WhatsApp, Instagram, dan media sosial lain, senarai tugasan, perancangan kecergasan, dan pemantauan haid.


Bateri jam tangan pintar ini cukup tahan lama. Amazfit Bip U Pro menggunakan bateri berkapasiti 230 mAh yang boleh bertahan selama 9 hari. Akibatnya, anda tidak perlu mengecas jam pintar ini terlalu kerap.


Pemberitahuan dalam bentuk getaran dan dapat dipilih dari ringan hingga teruk. Oleh itu, pengguna akan menyedari bila mereka harus menambah langkah atau berdiri setelah duduk lama.


Kaya Ciri

Seperti jam tangan pintar yang lain, Amazfit Bip U Pro menawarkan puluhan ciri kesihatan. Salah satunya adalah SP02 atau ketepuan oksigen dalam darah.

Ciri ini dapat digunakan untuk mengukur oksigen dalam darah setiap saat. Angka yang mesti dipertimbangkan, SPO2 mestilah melebihi 90 peratus. Sekiranya nombor di bawahnya, segera dapatkan bantuan.


Satu lagi ciri penting ialah pengukur kadar jantung. Amazfit Bip U Pro menyediakan ciri Denyutan Jantung 24H.



Untuk mengukur degupan jantung anda, anda hanya memerlukan 60 saat untuk jam tangan membacanya.


Jam pintar ini mempunyai Kecerdasan Aktiviti Peribadi (PAI) yang memaparkan skor kesihatan harian. Ciri ini mengira semua aktiviti aktif dari degupan jantung, waktu bersenam, berjalan kaki dan lain-lain. Tanda aras adalah nombor 100 PAI setiap hari dan maklumat ini disenaraikan di skrin


Ciri lain yang ada ialah pengukuran tahap tekanan, pemantauan tidur, cuaca, muzik, penggera dll. Amazfit Bip U Pro juga mempunyai 60 mod aktiviti sukan, dari berjalan, berlari, yoga dan berbasikal. Namun, jam tangan ini tidak boleh dibawa menyelam di laut, jika anda hanya berenang, tidak mengapa.


Dalam setiap ukuran ini, Amazfit Bip U Pro memberi pengguna fleksibiliti untuk menetapkan sasaran dan mod latihan. Sekiranya sasaran tercapai, akan ada pemberitahuan, dan juga jika sudah waktunya anda melakukan aktiviti tersebut.


Kelebihan lain, jam tangan ini selalu menunjukkan masa ketika membuka setiap menu.


Di samping itu, Amazfit Bip U Pro dapat dimaksimumkan untuk pengguna wanita. Tidak perlu bersusah payah merakam tempoh haid di kalendar meja, anda boleh membuat catatan pada jam pintar ini.


Kesimpulannya

Amazfit Bip U Pro adalah jam pintar yang sesuai untuk pengguna yang aktif dalam sukan, kecuali menyelam.


Selain itu, penampilan jam tangan pintar ini tepat apabila diajak pergi ke pejabat atau melakukan aktiviti harian yang lain.

Previous Post Next Post

Contact Form