Gaming HP Redmi akan mempunyai butang khas Black Shark


 Xiaomi pasti akan melepaskan telefon bimbit atau telefon bimbit permainan di bawah garis Redmi. Menjelang pelancaran, beberapa kebocoran mengenai telefon permainan mampu milik ini mula muncul.

Berdasarkan kebocoran dari media China Sina Finance, telefon bimbit Redmi akan menggunakan panel AMOLED E4 dari Samsung dengan lubang pukulan yang diletakkan di tengah-tengah skrin. Skrin ini akan menyokong kadar penyegaran sehingga 144 Hz.

Untuk menekankan statusnya sebagai telefon permainan, telefon Redmi ini juga akan mempunyai butang permainan khas di bahunya, sama seperti yang digunakan dalam siri Black Shark, seperti yang dikutip dari Gizmochina, Isnin (19/4/2021).



Telefon ini akan dikuasakan oleh chipset Dimensity 1200, menurut khabar angin sebelumnya. Tidak ada maklumat mengenai kapasiti bateri yang digunakan tetapi telefon Redmi yang misterius ini akan menyokong pengecasan pantas 67W.


Kebocoran sebelumnya juga menunjukkan bahawa telefon akan mempunyai empat kamera belakang dengan kamera utama 64 MP menggunakan sensor Sony IMX686. Harganya diperkirakan sekitar 2.000 Yuan .


Telefon permainan Redmi ini telah lulus pensijilan di India dengan kod M2104K10I. Tetapi dari senarai yang ada, nampaknya telefon bimbit akan dilancarkan di bawah jenama Poco di India.


Xiaomi akan mengeluarkan telefon bimbit Redmi pada akhir April. Dalam pengumuman mereka di Weibo beberapa waktu lalu, mereka juga mengumumkan kerjasama mereka dengan Call of Duty Mobile.

Previous Post Next Post

Contact Form