Epic Membelanjakan Lebih dari USD11 juta Untuk Berkongsi Permainan Percuma

 


Strategi Permainan Epik untuk menarik pengguna baru ke Kedai Permainan Epik (EGS), dengan menyediakan permainan percuma. Promosi yang mereka lakukan telah menghabiskan lebih dari USD 11 juta 

Berkat perselisihan hukum antara Epic Games dan Apple, maklumat telah tersebar mengenai berapa banyak wang yang mereka habiskan untuk menawarkan permainan percuma. Dari laporan yang dikeluarkan, mereka berkongsi maklumat harga untuk membawa Subnautica dan Batman Arkham siri secara percuma.


Secara keseluruhan, Epic telah membelanjakan lebih dari USD 11.5 juta untuk permainan percuma di Epic Games Store (EGS).


Untuk permainan termahal yang dilesenkan oleh Epic adalah Batman Arkham, yang dibayar dengan harga USD 1,5 juta . Kemudian permainan kedua termahal adalah Subnautica yang dibayar hingga USD 1.4 juta 




Menurut maklumat dalaman Epic Games, permainan Batman dan Subnautica masing-masing membawa pengguna baru, iaitu 613,912 dan 804,052. Tetapi harga tinggi untuk kedua-dua permainan itu belum menjadi bahagian yang paling mengejutkan.


Kerana ada juga harga rendah yang Epic bayar untuk beberapa permainan. Dari senarai permainan yang dikeluarkan, mereka hanya membayar USD 45,000  untuk Super Meat Boy dan USD 63,000 untuk permainan For Honor dari Ubisoft.


Sebenarnya tidak semua tajuk permainan disenaraikan dalam dokumen. Tidak diketahui juga berapa bayaran Epic Games untuk permainan Grand Theft Auto 5, yang ditawarkan secara percuma di EGS.


Pada masa akan datang diharapkan maklumat terkini dapat didedahkan. Ini kerana perselisihan antara Epic dan Apple masih berlanjutan. Epic Games juga mendedahkan bahawa Fortnite menghasilkan USD 9 bilion (sekitar 129.8 trilion) pada tahun 2019.

Previous Post Next Post

Contact Form