Samsung Neo QLED TV


 Setelah diperkenalkan di CES 2021, barisan televisyen premium terbaru Samsung tiba di pasaran. Ada lima varian yang dipasarkan.

Barisan televisyen Samsung 2021 merangkumi Neo QLED 8K yang dianugerahkan penghargaan CES untuk inovasi terbaik, dan televisyen gaya hidup kami yang merangkumi The Premier, The Serif, The Frame dan The Sero semuanya memberikan pengalaman menonton yang luar biasa.



Neo QLED 8K

Neo QLED 8K membawa sumber cahaya baru yang mereka namakan Quantum Mini LED. Samsung merancang Quantum Mini LED yang 40 lebih kecil daripada LED konvensional. Hasilnya adalah tahap kontras yang tinggi dan warna hitam yang lebih gelap sehingga rancangan TV lebih tajam dan lebih terang.


Samsung menanamkan teknologi pembelajaran mendalam dan Peningkatan AI untuk meningkatkan kualiti kandungan apa pun hingga kualiti 8K. Untuk memaksimumkan pengalaman menonton, sistem surround sound yang sangat dinamis disediakan berkat Object Tracking Sound Pro (OTS Pro).


Ciri ini menampilkan suara yang bergerak dengan pergerakan objek di setiap pemandangan. Terdapat juga fitur Spacefit Sound yang juga menampilkan akustik berkat kemampuannya menganalisis bentuk dan bahan ruangan dan menyesuaikan audio secara automatik.


Bukan hanya gambar dan suara, reka bentuk juga merupakan kemuncak Neo QLED 8K. Carrying Infinity One Design menampilkan badan nipis dengan bezel ketebalan 0.8mm, sehingga kelihatan bergaya dan meningkatkan estetika ruangan yang ditempati.


Sejumlah ciri lain disediakan untuk menyokong aktiviti di rumah. Terdapat FreeSync Premium Pro, ALLM (Auto Latency Mode), Motion Xcelerator Turbo + dan Super Ultrawide GameView untuk pengalaman permainan maksimum.


Membantu produktiviti semasa WFH, memandangkan ciri PC di TV yang membolehkan pengguna mengakses dokumen pada skrin Neo QLED 8K. Selain itu, sokongan Google Duo dan Multi View juga disediakan.


Tidak kurang menarik, televisyen ini dilengkapi dengan aplikasi SmartThings dan Digital Butler, sehingga pengguna dapat bekerja atau menonton TV sambil memantau dan mengendalikan peralatan pintar di rumah melalui Neo QLED TV 8K. Serta ciri Smart Trainer yang membantu pengguna melakukan latihan kecergasan dari rumah.


Premier 

Premier adalah projektor laser Ultra Short Throw 4K, yang mampu memberikan pengalaman sinematik skrin lebar di rumah. Samsung mendakwa ini adalah projektor bersertifikat 4K HDR10 +, jadi gambarnya menampilkan warna-warna cerah dan perincian kontras yang sangat baik.


Projektor ini mampu menampilkan luas gambar 130 inci pada LSP9T dan hingga 120 inci pada LSP7T, dengan kecerahan hingga 2.800 lumen, dan sokongan untuk bunyi surround yang kuat. Pengguna dijanjikan akan pengalaman menonton di pawagam.


Untuk mempermudah pengguna mencari kandungan kegemaran mereka, The Premiere juga memiliki platform Smart TV dari Samsung untuk mengakses kandungan streaming kegemaran atau mencerminkan kandungan yang ada pada peranti mudah alih terus ke layar besar.


Serif

Serif menawarkan televisyen yang dapat memperindah rumah dengan reka bentuknya yang unik oleh saudara Bouroullec. Ia mempunyai skrin 4K QLED dan NFC di TV untuk mempersembahkan rancangan anda dan memainkan muzik kegemaran anda. Edisi Serif 2021 menawarkan pilihan warna baru Cotton Blue.


The Frame

Samsung The Frame kembali membawa lebih dari 1.400 karya seni ke rumah, termasuk karya kontemporari melalui perkongsian dengan Etsy, Magnum Photos, dan banyak lagi, yang dapat diubah dengan mudah mengikut suasana yang ingin anda bina.


Frame 2021 hadir dengan reka bentuk dan estetika baru, 46 persen lebih tipis, dan pilihan bezel Beveled dan Modern berwarna putih, coklat, jati, dan merah bata. Frame 2021 mempunyai dudukan yang dapat disesuaikan yang akan meningkatkan pilihan penempatan di atas meja, dan sekarang juga hadir dalam pilihan 43 inci.


Sero

Televisyen ini dapat mengubah orientasi layar antara landskap atau potret, sesuai dengan kandungan yang disiarkan. Semua dikemas dengan suara 4.1Wh 60W yang kuat dan paparan QLED 4K. Untuk tahun 2021, TV Sero tersedia dengan pilihan roda Sero yang menjadikan penempatan lebih mudah.



Previous Post Next Post

Contact Form