Google Pixel 6 akan mempunyai reka bentuk yang unik dan futuristik


 Walaupun belum dirilis, gambar Google Pixel 6 dan 6 Pro yang bocor sudah beredar, dan dari gambar ini dapat dilihat bahawa rekaannya jauh berbeza dengan Pixel generasi sebelumnya.

Gambar rendering ini diedarkan oleh Jon Prosser, yang menunjukkan gambar Pixel 6 dan 6 Pro dengan kombinasi tiga warna dan bukannya dua warna seperti generasi sebelumnya.


Walaupun statusnya masih bocor, Prosser sendiri mempunyai rekod yang baik mengenai kebocoran Pixel, alias kebocoran yang sebelumnya disebarkannya cukup tepat. Namun, ada kemungkinan warna yang ditunjukkan dalam gambar yang diberikan tidak semestinya sama dengan warna yang akan dikeluarkan kemudian.

Tidak seperti Pixel sebelumnya, yang bentuk kamera belakangnya cukup membosankan, rendering Pixel 6 pada paparannya kelihatan seperti reka bentuk yang unik, bahkan radikal. Yaitu kamera diletakkan berbaris di tengah telefon bimbit dengan penonjolan yang cukup besar.


Pixel 6 Pro mempunyai tiga kamera dan satu flash berbaris di bahagian hitam. Sementara itu, Pixel 6 hanya memiliki dua kamera dan satu flash.


Kedua kamera ini mungkin merupakan kamera utama dan ultrawide, sementara satu kamera tambahan dalam varian Pro kemungkinan adalah kamera dengan lensa telefoto. Kamera telefoto ini terakhir digunakan pada Pixel 4, dan ia dihilangkan pada Pixel 5.


Imej rendering Google Pixel 6 dan Pixel 6 Pro Google Pixel 6 dan Pixel 6 Pro memberikan gambar. Foto: Dok. Jon Prosser

Penonjolan kamera hitam ini berbeza dengan warna oren di atasnya dan badan bawah berwarna sampanye. Tidak seperti Pixel generasi sebelumnya, yang hanya mempunyai dua warna.


Spesifikasi tidak disebutkan dalam kebocoran ini, tetapi yang jelasnya adalah bahawa Pixel 6 dan 6 Pro akan memiliki sensor sidik jari layar bawah dan kamera selfie dengan pukulan lubang di tengah layar.


Pelancaran kedua Pixel kemungkinan akan berlaku pada awal Oktober, sama seperti Pixel generasi sebelumnya, misalnya Pixel 5 yang dilancarkan pada 30 September dan Pixel 4 yang dilancarkan pada 15 Oktober.

Previous Post Next Post

Contact Form