Tips WhatsApp untuk Tetap Lebaran Digital

 


Situasi pandemik COVID-19 yang belum berakhir bererti bahawa umat Islam masih harus menyambut lebaran dengan cara maya. Beberapa halangan mungkin menghalang kelancaran persahabatan dalam talian anda. Lihat petua!

Dicadangkan agar bersikap selektif dalam memilih kandungan yang akan dikongsi. Salah satunya ialah, pertimbangkan ukuran fail agar tidak "berat" ketika dibuka oleh penerima.


Video besar yang berkaitan dengan hari raya keagamaan harus disiarkan di akaun media sosial, kerana jika mereka disiarkan dalam kumpulan sembang dalam talian seperti WhatsApp, Telegram, dan lain-lain, membukanya agak sukar. Terutama jika banyak ahli kumpulan juga mengirim video.


Ini juga bergantung pada situasi kumpulan sembang, jenis sembang kumpulan apa, jumlah ahli kumpulan, dan lain-lain. HKandungan yang paling berkesan untuk kumpulan WhatsApp adalah teks kecil atau poster.


Isi dalam bentuk teks dibaca dengan segera, sementara isi dari beberapa poster dan video memerlukan klik unduhan, dan kemudian dibaca. Ini hanya cadangan agar mesej itu disampaikan.


Kerana pandemi COVID-19 belum berakhir, seboleh mungkin kami disarankan untuk tidak mengadakan acara berkumpul. Tidak perlu bersedih, walaupun kita tidak dapat bertemu langsung dengan rakan dan saudara keluarga lain, kita dapat memaksimumkan persahabatan dalam talian dengan Idul Fitri.

Tips WhatsApp untuk Tetap Lebaran Digital Tips WhatsApp untuk Tetap Lebaran Digital Reviewed by thecekodok on 3:03:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.