Respawn dan EA Membawa Apex Legends Mobile ke Esports Scene


 Respawn Entertainment kini sedang mengembangkan Apex Legends Mobile. Dilaporkan, bersama dengan EA, mereka berencana untuk membawa Apex Legends Mobile ke tempat esports.

Sebelumnya, dilaporkan bahawa Apex Legends Mobile telah melancarkan percubaan tertutup untuk beberapa wilayah seperti India dan Filipina. Buat masa ini, permainan ini hanya tersedia di Android dan masih dalam peringkat pengembangan sehingga akhirnya dapat dimainkan di iOS.


Rancangan ini dicetuskan kerana dia melihat begitu banyak pertumbuhan dari Apex Legends sejak pertama kali dilancarkan. Naib Presiden Kanan dan Pengurus Besar Permainan Kompetitif EA, Todd Sitrin, mengatakan bahawa dia dan pasukan berminat untuk membawa Apex Legends ke alam Esports.


Sitrin mengatakan bahawa EA yakin dengan ekosistem esports Apex Legends, walaupun wabak COVID-19 melanda tepat setelah program esports dimulakan untuk permainan.


"Organisasi kami sangat mempercayai esport mudah alih. Kami fikir ada dua peluang besar di sini, iaitu Apex Legends Mobile dan FIFA Mobile," kata Sitrin.


Dia menambah bahawa permainan mudah alih terus menjadi bahagian penting dalam portfolio EA. Maka Apex Legends adalah kuncinya, di mana versi mudah alih permainan mudah alih adalah sesuatu yang mereka fikirkan dengan serius.


Tetapi perlu diingat bahawa Apex Legends Mobile dibuat khusus untuk peranti mudah alih. Jadi, permainan ini tidak akan menampilkan permainan silang dengan konsol dan versi PC Apex Legends.


Buat masa ini, Apex Legends Mobile masih dalam tahap pengembangan dan dioptimumkan untuk berjalan pada pelbagai peranti. Bagi siaran rasmi, mereka masih tidak dapat meramalkannya.


Sementara itu, pemain hanya dapat menikmatinya dari percubaan yang dijalankan Apex Legends Mobile, walaupun hanya untuk kawasan tertentu.

Previous Post Next Post

Contact Form