Sabar Ya Gamers, Game Valorant Mobile kini dalam Peringkat Pembangunan

 


Riot Games sebagai pembangun permainan Valorant, akan melebarkan sayapnya dengan mengunjungi peranti mudah alih. Dilaporkan bahawa Valorant Mobile kini dalam tahap pengembangan.

Setelah berita terkini mengenai pesaingnya, Apex Legends, mula memasuki platform lain, iaitu peranti mudah alih, nampaknya tidak ada alasan untuk Riot Games tidak mengikuti jejak itu. Ini akan menjadi langkah yang baik, setelah mereka memiliki keberanian untuk membawa League of legends ke telefon bimbit.


Sudah tentu, ini adalah berita baik bagi peminat permainan penembak dalam talian, terutama Valorant. Sebabnya, dilaporkan bahawa Riot Games akan melancarkan Valorant Mobile ke peranti mudah alih, Android dan iOS, yang dikutip dari IGN India, Isnin (10/5/2021).



Beredar informasi, Riot Games saat ini mengukur minat pasar sebelum akhirnya melepaskan Valorant Mobile. Tetapi sehingga kini mereka belum memberikan pernyataan rasmi mengenai versi mudah alih.


Terdapat spekulasi dari seorang pemain permainan terkenal, PlayerIGN, bahawa Valorant Mobile mungkin akan diumumkan pada acara permainan terbesar, E3 2021. Penampilan Valorant pada peranti mudah alih yang disampaikannya melalui catatan di Twitter dan Youtube.


Berita ini juga diperkuat setelah penemuan kod pengaturcaraan dari pelombong data, yang mempunyai hubungan kuat dengan versi mudah alih. Sebenarnya kod pengaturcaraan ini telah dibocorkan sejak 14 Oktober 2020 dalam catatan Twitter @ValorLeaks.


Semua Tetapan Mudah Alih Berterusan | #VALORANT pic.twitter.com/LKfAN8b9wi


- Mike - Kebocoran & Maklumat Valorant (@ValorLeaks) 13 Oktober 2020


Sebelum pengumuman rasmi dibuat oleh Riot Games, pemain masih perlu menunggu maklumat terperinci. Namun, memandangkan banyak pesaing telah mengunjungi peranti mudah alih, ada kemungkinan Riot Games akan mengambil bahagian dalam pertandingan ini.


Plus, Riot Games telah masuk ke dalam telefon bimbit, dengan melepaskan permainan unggulan mereka, yaitu League of Legends. Sehingga berita rasmi keluar, pemain diharapkan dapat bersabar dan menggunakannya sebagai rujukan sahaja.

Previous Post Next Post

Contact Form