Baju dan hoodie PS5 lebih mahal daripada konsol

 


Sony PlayStation bekerjasama dengan jenama fesyen terkenal, iaitu Balenciaga. Harga pakaian yang ditawarkan lebih mahal daripada harga konsol PS5 itu sendiri.

Kerjasama yak yang tidak dijangka ini bukan hanya menampilkan t-shirt, tetapi terdapat beberapa model pakaian lain yang dijualnya. Bermula dari stoking, topi, hoodie dan t-shirt tentunya.


Yang mengejutkan ialah harga yang ditawarkan tidak bergurau. Untuk sehelai t-shirt, harganya hingga USD 675 , lebih mahal daripada harga runcit PS5, seperti dikutip  dari laman web rasmi Balenciaga, Isnin (7/6/2021).



Sementara hoodie mempunyai harga yang jauh lebih mahal daripada t-shirt, iaitu USD 875 . Kemudian stoking dengan logo PlayStation 5 berharga USD 150, dan topi dengan harga USD 495.







T-shirt ditawarkan dalam dua varian warna, iaitu hitam dan merah dengan harga yang sama. Namun, semasa anda melayari laman web Balenciaga, t-shirt hitam itu sendiri sudah kehabisan dan tidak lagi tersedia.


Reka bentuk yang dipersembahkan cukup ringkas. Ia hanya memaparkan logo PS5 di bahagian depan, dengan sedikit nov 2020. Kemudian di bahagian belakang terdapat logo PlayStation, PS5 dan Balenciaga dan simbol butang pada pengawal PlayStation.


Sementara itu, ketika merujuk kepada PlayStation 5 itu sendiri, konsol ini dilaporkan masih akan mengalami kekurangan sehingga tahun depan. Ini seperti yang diungkapkan oleh Ketua Pegawai Kewangan Sony, Hiroki Totoki, yang menyatakan bahawa permintaan untuk PS5 pada tahun 2022 akan tetap meningkat.


Sony tidak diharapkan dapat memenuhi semua permintaan walaupun telah meningkatkan pengeluaran. Berita mengenai kekurangan yang berlaku hingga tahun depan, sebenarnya disambut dengan gembira oleh para penimbun PS5. Sebabnya, mereka boleh menjual semula PS5 dengan harga yang lebih tinggi daripada pasaran.

Previous Post Next Post

Contact Form