Oppo A74 5G dan Reno5 F Boleh Menambah RAM, Inilah Caranya


 Oppo menambah senarai peranti yang diberi ciri pengembangan memori. Selepas Oppo A74 4G, Reno5 dan Reno5 5G, kini giliran A74 5G dan Reno5 F untuk mendapatkan kemampuan untuk menambahkan RAM secara maya.

Oppo telah mendapat sambutan yang luar biasa sejak pelancaran awal fitur ini, yang membuat kami sangat bersemangat untuk membawa teknologi pengembangan memori inovatif kami ke rangkaian peranti Oppo yang lebih luas


Oppo berusaha untuk memberikan peningkatan prestasi yang kompetitif dan pengalaman baru yang berpusat pada pengguna untuk kami. Itulah sebabnya kami membawa teknologi pengembangan memori ke dua peranti lain, A74 5G dan Reno5 F.


Teknologi pengembangan memori pada telefon Oppo membolehkan pengguna mengubah sebahagian memori simpanan dalaman (ROM) yang ada pada peranti menjadi RAM maya dengan kebebasan untuk menyesuaikan volume pengembangan. Pengguna Reno5 F dan A74 5G akan diberi pilihan pengembangan RAM dengan ukuran antara 2GB, 3GB, dan 5GB.


Dengan teknologi pengembangan memori, ia akan memberikan peningkatan prestasi harian telefon bimbit pengguna. Mereka dapat memperoleh prestasi peranti yang lebih cepat ketika menjalankan aplikasi seperti multimedia atau permainan, dan proses multitasking akan terasa lebih lancar.


Ciri pengembangan memori ini disampaikan melalui kemas kini sistem operasi ColorOS. Apabila tersedia, pengguna hanya perlu mengaktifkannya dengan:


1. Buka Tetapan


2. Pilih Mengenai Telefon


3. Tekan RAM


4. Geser butang ke kanan pada pilihan Pengembangan RAM


5. Pilih pilihan RAM yang diingini, iaitu 2 GB, 3 GB dan 5 GB


6. Mulakan semula peranti


Setelah ciri ini aktif, pengguna dapat memeriksa perincian pengembangan RAM maya melalui maklumat mengenai peranti atau di layar tugas baru-baru ini.

Oppo A74 5G dan Reno5 F Boleh Menambah RAM, Inilah Caranya Oppo A74 5G dan Reno5 F Boleh Menambah RAM, Inilah Caranya Reviewed by thecekodok on 1:12:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.