Bantuan Pantas Eriksen, Kapten Simon Kjaer Dipuji oleh Netizen


 Kejatuhan Christian Eriksen mewarnai perlawanan Denmark vs Finland di Parken Stadium, Copenhagen, dalam aksi pembukaan Kumpulan Eropah Piala Eropah 2020, Sabtu (12/6) malam. Eriksen tiba-tiba rebah pada akhir babak pertama. Netizens memuji tindakan pantas pasukan Denmark dan kapten Simon Kjaer.

Kapten segera memberi bantuan CPR dan memastikan Eriksen tidak menelan lidahnya sendiri. Dia juga memastikan skuad Denmark segera mengepung Eriksen untuk melindungi privasinya.


Kemudian, Kjaer juga tenang dan memeluk isteri Eriksen yang kelihatan sangat panik melihat suaminya. Nasib baik, Eriksen dapat pulih setelah mendapat bantuan pantas dari pasukannya dan juga kakitangan perubatan.


"Simon Kjaer memastikan Eriksen tidak menelan lidahnya, memberinya CPR dan memastikan skuad berada di sekelilingnya sehingga tidak akan direkam. Dia kemudian menenangkan keluarga Eriksen. Untuk melakukannya dalam sekejap panas seperti ini luar biasa, "membaca laporan berita.







"Kapten dan pahlawan, Simon Kjaer. Sebelum perubatan datang, dia menyelamatkan Eriksen dan memulakan CPR. Dia adalah orang yang dapat menyelamatkan nyawa Eriksen. Tindakan pahlawan. Kjaer juga berusaha untuk menjaga isteri Eriksen kuat. Bangga dengan anda, "kata seorang netizen.


"Pasukan perubatan tentu saja pahlawan tetapi juga Simon Kjaer. Sebelum perubatan datang, dia mengikat leher Eriksen dan memulakan CPR. Wira," kata yang lain. Berikut adalah beberapa respons netizen di Twitter:



Eriksen menjadi topik yang popular di Twitter pagi ini seperti yang dipantau pada hari Ahad (13/6/2021). Terdapat 2.91 juta tweet mengenai Eriksen. Kemudian Simon Kjaer juga menjadi topik tren dengan 127.000 tweet, diikuti oleh Denmark dengan 500 ribu tweet. Kejadian yang menimpa Eriksen menarik perhatian netizen di seluruh dunia, terutama peminat bola sepak. Nasib baik nyawanya diselamatkan.

Previous Post Next Post

Contact Form