Sering Dianggap Ekstrovert, Ternyata Idola 5 Kpop Ini Adalah Introvert, Anda Tahu!

 


Selalu tampil ceria dan bertenaga ketika berada di atas pentas membuat banyak orang beranggapan bahawa idola Kpop mestilah keperibadian ekstrovert. Namun, sebenarnya beberapa berhala Kpop mempunyai keperibadian introvert, anda tahu, Ladies! Seperti 5 berhala ini.

Mereka sering dianggap memiliki keperibadian ekstrovert, padahal sebenarnya mereka adalah introvert.


Siapakah 5 berhala dengan keperibadian introvert? Mari baca ulasan!



1. Irene Red Velvet

Mempunyai visual yang indah, ternyata Irene adalah seorang yang introvert dan pemalu. Pemimpin Red Velvet ini mengambil masa yang cukup lama untuk membiasakan diri dengan orang baru.


Oleh kerana sifat pemalu ini, Irene sering dianggap sebagai orang yang dingin, garang, dan jahat. Sebenarnya, dia seorang yang bertanggungjawab dan penyayang. Irene juga orang rumah, anda tahu! Apabila tidak ada aktiviti, Irene lebih suka menghabiskan masa di rumah.


2. Krystal f (x)


Idola K-pop lain yang mempunyai keperibadian introvert ialah Krystal f (x) atau juga dikenali sebagai Krystal Jung. Adik Jessica Jung malah mempunyai nama panggilan "Ice Princess" kerana dia kelihatan sejuk dan kotor. Pada asalnya, Krystal adalah seorang yang pemalu. Ketika merasa malu, Krystal suka menutup wajahnya dengan tangan atau rambutnya.


3. Jungkook BTS


Mengikuti acara di program tv adalah salah satu cara untuk menjadi idola Kpop oleh Jungkook BTS. Berkat usaha ini, Jungkook berjaya menjadi idola Kpop yang terkenal dengan ahli BTS yang lain.


Baiklah Kpopers, tahukah anda bahawa hasil ujian keperibadiannya menunjukkan bahawa dia adalah INFP? Dilaporkan dari Psychology Hooray, orang dengan jenis keperibadian ini cenderung introvert, mempunyai pandangan idealis, kreatif, dan hidup berdasarkan prinsip.


4. Baekhyun EXO


Kpopers, anda pasti tidak akan menyangka bahawa idola Kpop ini adalah orang yang introvert, anda tahu!


Terkenal dengan kelakuannya yang lucu, teruja, dan gelisah, ternyata keputusan ujian MBTI Baekhyun menunjukkan hasil ISFP (Introverted, Sensing, Feeling, Perceiving). Dia pernah berkongsi perkara ini di akaun twitternya.


5. Naeun Apink


Idola Kpop seterusnya yang mempunyai keperibadian introvert adalah Son Naeun atau lebih dikenali sebagai Apink's Naeun. Sama seperti Irene, Naeun juga merupakan orang yang memerlukan masa untuk mendekati orang baru. Tetapi jika anda dekat, Naeun boleh menjadi teman yang menyenangkan untuk berbual, terutamanya jika anda mempunyai perbualan yang mendalam. Jadi, mahu bercakap dengan Naeun, ya!

Previous Post Next Post

Contact Form