Dapatkan Lebih dekat ke Telefon Badak Nokia XR20

 


Telefon tahan lama biasanya garang, berbeza dengan telefon bimbit pada umumnya. Tetapi berbeza dengan Nokia XR20 yang baru dilancarkan oleh HMD Global.


Telefon tahan lama biasanya garang, berbeza dengan telefon bimbit pada umumnya. Namun, tidak seperti Nokia XR20, yang baru dilancarkan oleh HMD Global, penampilannya cukup elegan. Malah ada yang menyebutnya HP tahan lama yang paling indah.


Di sebalik reka bentuknya, Nokia XR20 dirancang agar tahan lama. Ia dilengkapi dengan sijil ketenteraan MIL-STD810H sehingga dikatakan bahawa ia tidak akan rosak walaupun jatuh dari ketinggian hingga 1.8 meter.


Beralih ke kamera, ada dua kamera di belakang dengan resolusi 48 MP f / 1.8 dan kamera ultrawide 13MP f / 2.4, masing-masing dengan lampu kilat. Manakala kamera depannya 8 MP.



Perlindungan ini juga standard IP68 sehingga tahan air dan debu. Kemudian seperti yang dikutip detikINET dari GSM Arena, Selasa (27/7/2021) lapisan layar adalah Gorilla Glass Victus sehingga lebih tahan terhadap calar.


Walaupun layarnya luas, berukuran 6,67 inci FHD + IPS LCD dan dapat dikendalikan walaupun tangan pengguna basah atau memakai sarung tangan.


Sementara otak dilengkapi dengan Snapdragon 480 yang digabungkan dengan RAM 6 GB. Nokia XR20 juga menyokong rangkaian 5G.


Nokia XR20 menjalankan sistem operasi Android 11.


HMD Global sebagai pengeluar menjanjikan pengguna akan mendapat kemas kini keselamatan sehingga 4 tahun dan kemas kini OS hingga 3 tahun.


Ciri lain dari Nokia XR20 ialah pembesar suara OZO dengan bunyi yang didakwa terperinci.


Kemudian ada pengimbas cap jari di sisi badan.


Telefon dengan pilihan warna Ultra Blue dan Granite Grey akan mula dijual di beberapa kawasan dengan harga dalam lingkungan USD 550.

Previous Post Next Post

Contact Form