Galaxy M32 dirilis di Pasaran, berikut spesifikasinya


 Samsung Galaxy M32 dilancarkan secara rasmi di pasaran. Telefon bimbit ini menawarkan bateri besar dengan  harga yang berpatutan, bersama dengan spesifikasi.

Sebagai penerus Galaxy M31 yang dirilis tahun lalu, wajar jika telefon bimbit ini membawa sejumlah kemas kini dan peningkatan. Tetapi memang dalam beberapa aspek spesifikasi yang dibawa oleh Galaxy M32 masih sama dengan pendahulunya.


Yang paling ketara ialah ukuran skrin dan panel yang digunakan. Selain itu, ukuran kamera utama di bahagian belakang masih sama.



Spesifikasi Samsung Galaxy M32

Samsung telah memasang panel Super AMOLED pada telefon bimbit baru ini. Diagonal skrin berukuran 6,4 inci dengan resolusi Full HD +.


Mengikuti tren, Galaxy M32 telah menyokong kadar penyegaran 90Hz, sehingga memberikan pengalaman yang lancar ketika menatal layar dan bermain permainan. Di samping itu, ia diberi kecerahan hingga 800 nits yang menjadikan skrin HP ini jelas walaupun digunakan di bawah sinar matahari.


Penjual Korea Selatan ini masih menggunakan Infinity U yang merupakan sarang untuk kamera selfie 20 MP. Kamera dapat digunakan untuk panggilan video selagi tidak dapat bertemu secara langsung.






Di belakang kami menjumpai empat kamera yang berada dalam kelompok persegi, serupa dengan Galaxy M62.


Kamera utama 64MP digabungkan dengan lensa ultra lebar 8MP yang mempunyai sudut lebar 123 darjah. Kemudian ada kamera makro dan kedalaman, yang masing-masing adalah 2 MP.


Bercakap mengenai dapur, Samsung bergantung pada chipset yang dibuat oleh MediaTek. Gabungan RAM Helio G80 dan 8GB menjanjikan prestasi pantas, walaupun untuk bermain permainan mudah alih. Storan dalaman mempunyai kapasiti 128 GB, jika tidak, slot microSD menyokong sehingga 1 TB.


Bateri adalah titik penjualan utama siri Galaxy M. Malangnya, jika Galaxy M31 mempunyai bateri 6,000 mAh, Galaxy M32 hanya 5,000 mAh. Walau bagaimanapun, Samsung telah meningkatkan ciri pengecasan pantas yang kini 25W.


Samsung Galaxy M32

Galaxy M32 hadir dalam pilihan warna Biru Muda, Hitam, dan Putih. Samsung telah menjual telefon bimbit ini melalui penjualan kilat di laman web rasminya dan Lazada.



Dimensi 159.3 x 74 x 9.3mm / 196 gram

Skrin Super AMOLED 6,4 inci, HD Penuh +, 90 Hz, kecerahan 800 nits, Gorilla Glass 5

Pemproses MediaTek Helio G80

GPU ARM Mali-G52 2EEMC2

RAM LPDDR4x 8GB

Penyimpanan Dalaman 128 GB + microSD hingga 1 TB

Kamera Belakang 64 MP + 8 MP (ultra lebar) + 2 MP (kedalaman) + 2 MP (makro)

Kamera Depan 20 MP

Kad SIM Dual SIM Nano

Mempunyai cap jari, NFC, Dolby Atmos

Bateri 5,000 mAh + pengecasan pantas 25W

Sambungan 4G LTE, Bluetooth 5, dual band WiFI, USB Type C, bicu audio 3.5 mm

Warna Hitam dan Biru Muda


Previous Post Next Post

Contact Form