Menawarkan Spesifikasi Lebih Canggih, Vivo Y53s Boleh Dibeli Hari Ini!

 


Vivo Y53 yang mula dijual hari ini membawa ciri dan spesifikasi yang disempurnakan dari barisan Y-Series. Telefon pintar ini menawarkan peningkatan dalam sektor prestasi, kamera, dan reka bentuk.

Vivo Y53s hadir dengan pelbagai peningkatan dari Seri-Y sebelumnya yang pastinya dapat membantu pengguna menjalankan aktiviti harian mereka.

Vivo komited untuk selalu meningkatkan teknologi produk dengan tujuan untuk meningkatkan pengalaman pengguna. Menurutnya, setiap produk dibuat berdasarkan penyelidikan pengguna kerana Vivo berusaha untuk menyediakan produk terbaik untuk pasaran di setiap segmen harga.



Oleh itu, apakah peningkatan yang dibawa oleh Vivo Y53s?


Persembahan



Vivo Y53s dilengkapi dengan RAM Lanjutan 8GB + 3GB untuk menjadikannya lebih mampu menyokong aktiviti multitasking pengguna. Fungsi ini ditingkatkan untuk membolehkan lebih banyak aplikasi berjalan pada peranti tanpa ketinggalan.


Dengan RAM Diperluas 8GB + 3GB, keperluan hiburan pengguna jauh lebih optimum melalui peranti ini. Pengguna dapat mengalami prestasi yang lancar ketika mengendalikan permainan, streaming video, perjumpaan maya, media sosial, panggilan video, dan aplikasi lain yang menggunakan banyak RAM.


Extended RAM menggunakan algoritma dalam mengeksploitasi ruang ruang 3GB ROM terbiar untuk memperluas RAM hingga 11GB dan menganggap fungsi operasi RAM. Fungsi ini juga menyokong kapasiti dalaman 128GB ROM yang dapat diperluas hingga 1TB.


Peningkatan lain adalah dalam FlashCharge. Dengan 33W FlashCharge, pengguna tidak perlu bimbang kehabisan kuasa peranti dengan lebih cepat. Ciri ini dapat mengisi semula kapasiti bateri 70% hanya dalam 41 minit.


Peranti ini juga dilengkapi dengan kapasiti bateri 5000mAh untuk menyokong aktiviti sepanjang hari.


Vivo Y53s adalah Y-Series pertama yang mempunyai NFC Multifungsi. Teknologi ini dapat membantu pengguna melakukan segala-galanya dengan sedikit sentuhan. Dengan Multifungsi NFC, pengguna dapat memindahkan data dari dokumen, foto, video, atau muzik, dan kad akses pendua untuk rumah, pangsapuri, atau pejabat.


Selain memudahkan keperluan pengguna, Vivo Y53s direka untuk tujuan permainan dengan sokongan pemproses Helio G80 Gaming. Sementara itu, Extended RAM, Funtouch OS 11.1, Ultra Game Mode, dan Multi Turbo 5.0 dapat memberikan pengalaman multitasking dan hiburan yang lebih baik.


Kamera


Peningkatan juga diberikan kepada resolusi kamera belakang dari 48MP hingga 64MP. Kamera belakang Vivo Y53s dilengkapi dengan konfigurasi 64MP Camera Utama, 2MP Bokeh, dan 2MP Super Macro Camera.


Kamera ini dilengkapi dengan teknologi resolusi lebih tinggi yang dilengkapi dengan Super Night Mode untuk memberikan hasil yang jelas dalam keadaan, cahaya siang, dan keadaan cahaya rendah.


Pada kamera depan, Vivo Y53s dilengkapi dengan kamera selfie 16MP AI dengan ciri Super Night Selfie yang dapat membantu pengguna mengambil dan menghasilkan foto atau video dengan lebih cantik. Semasa di belakang, dengan kemampuan Kamera Malam 64MP pada kamera utama, pengguna dapat menangkap gambar dengan hasil yang lebih jelas.


Untuk rakaman video, Vivo Y53 dapat menghasilkan video yang sangat stabil. Ini disebabkan oleh adanya pengesanan EIS dalam mengurangkan kabur dan memberikan hasil video yang jelas. Teknologi Eye Autofocus melengkapkan keperluan ini kerana dapat mengunci fokus pada mata atau objek untuk mengesan subjek yang bergerak dan tetap berterusan.


Reka bentuk


Vivo Y53s hadir dengan Trendy Slim Design dalam dua pilihan warna, iaitu Deep Blue Sea dengan AG Matte Design dan Fantastic Rainbow dengan Dynamic Color yang menjadikan warna peranti kelihatan berbeza dari setiap sudut.


Gaya hidup bergaya pengguna dijawab oleh Vivo Y53s melalui reka bentuk popularnya yang langsing, nipis dan elegan. Vivo Y53s dikatakan selesa dipegang dengan reka bentuk 8.3mm yang nipis yang menjadikan peranti ini terasa selesa.


Pengalaman yang mengasyikkan juga hadir dalam peranti ini dengan Layar FHD + Berukuran 6,58 inci yang besar. Resolusi layarnya 1080p dengan Gamut Warna P3 memberikan paparan warna yang kaya.


Teknologi Ultra Fast Side Fingerprint menjadikan paparan reka bentuk peranti ini sentiasa bersih dengan kelajuan buka kunci 0.24 saat yang lebih selesa.


Perbandingan Kelas Seri-Y


Vivo Y50: Reka bentuk Layar Ultra O, RAM 8 GB / 128 GB ROM, Layar FHD + Ultra 6.53 ', Kapasiti bateri 5000mAh dan Kamera AI Quad.


Vivo Y51: 18W FastCharge, memori luaran yang dapat diperluas hingga 1TB, 8GB RAM + 128GB ROM, Booster Audio, Kamera Belakang 48MP, Reka Bentuk Trendy, bateri 5000mAh Slimmest, Sidik Jari Sisi Ultra Cepat.


Menawarkan Spesifikasi Lebih Canggih, Vivo Y53s Boleh Dibeli Hari Ini! Menawarkan Spesifikasi Lebih Canggih, Vivo Y53s Boleh Dibeli Hari Ini! Reviewed by thecekodok on 6:59:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.