InstaForex

Viral di TikTok Video 'Invisible Car', inilah rahsia

 


Pengguna TikTok @Lightskinyogi menjadi popular berkat kandungan viral di mana dia membuat video Kereta Tidak Terlihat. Oleh kerana penyuntingannya begitu lancar, banyak orang kagum dan ingin tahu bagaimana membuatnya.

Dinamakan 'pzoom' tidak jelas bagaimana trend ini bermula. Dalam video itu, yang dimuat naik pada bulan Jun lalu dengan berjuta-juta mata menonton, lightkinyogi sedang duduk di lantai dan kemudian dia bergerak seolah-olah dia berada di dalam kereta.


Selepas itu dia kelihatan menghidupkan kunci pencucuhan dan seketika dia tergelincir seperti kereta yang bergerak. Dan di sinilah netizen bingung dan kagum.



Balas kepada @onlygaypeoplelike yang kononnya menghentikan pzoomer saya? 🏎💨 ## pzoom ## foryoupage ## trending ## viral


Sound bunyi asli - Nam Mac

Pada mulanya, banyak yang menyangka dia ditarik oleh seseorang atau ada yang menariknya, tetapi tidak.


Beberapa penonton bahkan memintanya untuk melakukannya dengan TV di atasnya, menuangkan segelas air terlebih dahulu, meletakkan cermin di belakangnya, melakukannya tanpa kaus kaki, dan banyak lagi, dan dia selalu menjawab setiap permintaan ini.


Walau bagaimanapun, tidak ada yang membantu mengenal pasti cara kerjanya. Lalu bagaimana melakukan helah 'kereta tidak kelihatan' ini?


Menurut Dexerto, setelah menonton semua videonya di TikTok dan memerhatikannya, banyak pengguna mengatakan bahawa dia sebenarnya meluncur di depan kamera, kemudian menunjukkan gerakan memulakan kereta. Kemudian, dia memainkan video secara terbalik.


Walaupun banyak permintaan yang dia penuhi sepertinya menolaknya, penonton bermata elang telah memperhatikan bahawa dia menggunakan beberapa penyuntingan pintar untuk mengatasinya sehingga terlihat sangat lancar.


Untuk mencuba sendiri, yang perlu anda lakukan ialah meluncur di hadapan kamera, bergerak, kemudian berdiri, sebelum membalikkan video. Walaupun prosesnya nampak sederhana, hasilnya tidak sehalus apa yang dilakukan oleh @Lightskinyogi di TikTok.

Previous Post Next Post