Spesifikasi Huawei MatePad 11 Diklaim sebagai Setaraf PC!

 


Huawei mengesahkan bahawa generasi seterusnya MatePad Series, iaitu MatePad 11, akan dilancarkan ke pasaran hari ini, 5 Ogos. Pada masa yang sama, Huawei juga telah melancarkan FreeBuds 4.

Spesifikasi Huawei MatePad 11


MatePad 11 adalah peranti Huawei pertama yang dipersembahkan di pasaran dengan sistem operasi HarmonyOS 2.0. Di samping itu, peranti ini adalah tablet pertama dari Huawei yang menyokong kadar penyegaran sehingga 120 Hz.



Ini menjadikan MatePad 11 dapat memberikan pengalaman visual yang lancar dan peningkatan daya tindak yang lebih baik daripada sebelumnya ketika menampilkan pelbagai kandungan. Untuk video dan permainan dengan kadar bingkai tinggi, pengguna dapat menikmati lebih terperinci dan fokus pada paparan grafik dinamik.


Melayari internet atau menatal dokumen akan terasa lebih lancar dengan kadar penyegaran yang tinggi. Tablet ini juga membolehkan input tulisan tangan sangat responsif. Sebagai pelengkap, tablet ini juga dilengkapi dengan Huawei M-Pencil generasi kedua untuk menyokong kreativiti pengguna.


Menjanjikan pengalaman seperti PC, MatePad 11 dapat digunakan bersama dengan HUAWEI Magnetic Keyboard dan Mouse seperti menggunakan PC. MatePad 11 dengan aksesori yang dipersembahkan membolehkan pengguna melakukan lebih dari satu pekerjaan mulai dari penyuntingan kandungan, melayari internet, persembahan hingga melukis dalam satu peranti.


HUAWEI MatePad 11 menawarkan keupayaan untuk meningkatkan produktiviti di tempat kerja dan kehidupan seharian.  MatePad 11 ditujukan untuk pekerja. Tablet ini menawarkan prestasi seperti PC tetapi dengan harga yang berpatutan.



Spesifikasi Huawei FreeBuds 4


Huawei FreeBuds 4 yang merupakan penerus kepada siri FreeBuds mewarisi teknologi pembatalan bunyi aktif (ANC) dari generasi sebelumnya. Peranti ini dilengkapi dengan teknologi ANC 2.0, keselesaan ringan, resolusi suara berkualiti tinggi, dan penyambungan audio pintar.


Peranti ini juga dilengkapi dengan teknologi peredam mikrofon dwi. Kemudian dilengkapi dengan diafragma komposit Liquid Crystal Polymer (LCP), yang menyokong julat frekuensi hingga 40kHz, menghasilkan kualiti suara beresolusi tinggi. Kemudian ia dilengkapi dengan pemacu dinamik 14.3mm yang menghasilkan bunyi bass yang lebih besar.


Jika dibandingkan dengan FreeBuds 3, FreeBuds 4 bertambah baik dari segi kedap udara dan tekanan akustik dan jumlah tiub bass telah meningkat sebanyak 15%. Buat pertama kalinya, TWS ini dilengkapi dengan teknologi Adaptive Ear Matching (AEM).


Apabila ANC dimatikan, FreeBuds 4 dapat digunakan untuk mendengarkan muzik selama 4 jam. Sementara itu, jika di-cahs boleh sampai 22 jam. Sementara itu, jika ANC dihidupkan, ia dapat digunakan untuk mendengarkan muzik selama 2.5 jam. Untuk menikmati muzik selama 2.5 jam, Huawei FreeBuds 4 dapat dicas hanya dalam 15 minit.


Berdasarkan reka bentuk, FreeBuds 4 telah diperkemas berbanding generasi sebelumnya, yang beratnya 4.1 gram per telinga. Semasa pengisian beratnya 38 gram. FreeBuds 4 mempunyai pelbagai warna, seperti fros putih dan perak seramik.



Previous Post Next Post

Contact Form