Convert JPG ke PDF Tanpa Aplikasi, Caranya Mudah dan Cepat


 Tukar JPG ke PDF biasanya diperlukan ketika anda ingin menghantar CV atau dokumen yang menyertakan foto. Ini sangat diperlukan semasa kita bekerja atau belajar dari rumah semasa wabak Corona.


Ada tugasan kerja atau sekolah yang membuat kita harus menukar fail foto menjadi PDF. Sekiranya ini diperlukan, anda tidak perlu risau. Penukaran atau penukaran dari JPG ke PDF boleh dilakukan secara dalam talian tanpa aplikasi.


Inilah cara menukar JPG ke PDF dalam talian tanpa aplikasi:

Penukaran atau penukaran JPG ke PDF tanpa aplikasi boleh dilakukan secara dalam talian. Anda boleh melakukan ini di beberapa platform yang tersedia selagi anda bersambung ke internet.


Laman web small PDF 

1. Buka laman web small PDF , iaitu https://smallpdf.com/jpg-to-pdf.

2. Klik Pilih fail di tengah-tengah skrin untuk memilih fail JPG yang ingin anda ubah. Anda juga boleh menyeret dan melepaskan fail yang anda inginkan terus dari pengurus fail ke penyemak imbas.

3. Setelah memilih fail yang ingin anda ubah ke PDF, tunggu beberapa saat sehingga fail selesai memuat naik. Setelah fail dimuat naik, anda dapat segera menetapkan format fail PDF yang anda mahukan.

4. Anda boleh mempunyai ukuran kertas, orientasi (potret atau lanskap) dan ukuran margin yang dikehendaki. Sekiranya semua tetapan seperti yang diinginkan, klik Buat PDF Sekarang.


Laman web I Love PDF 


1. Buka laman ilovepdf.com

2. Pilih tukar PDF

3. Kemudian klik JPG ke PDF

4. Pilih gambar

5. Klik tukar ke PDF, tunggu beberapa saat

6. Foto-foto akan ditukar menjadi PDF dengan segera


Mudah bukan, Semoga berjaya!