Square Enix Memastikan 2 Permainan Final Fantasy VII Terbaru Akan Datang ke Android dan iOS

 


Square Enix mengumumkan bahawa ia akan melancarkan dua permainan mudah alih yang berkaitan dengan Final Fantasy VII. Dua permainan tersebut adalah Final Fantasy VII: The First Soldier dan Final Fantasy VII: Ever Crisis.


Dipetik dari IGN, Sabtu (27/2/2021), Final Fantasy VII: The First Soldier adalah permainan genre battle royale yang berlangsung di Midgar sebelum peristiwa di Final Fantasy VII yang asli.


Cerita itu sendiri berlaku 30 tahun sebelum Final Fantasy VII, di mana Shinra masih membentuk kumpulan pejuang eksperimen yang dikenali sebagai SOLDIERS.


Sama seperti permainan battle royale lain, berdasarkan teaser yang dimuat, Final Fantasy VII: The First Soldier akan menghadirkan tembakan, pertempuran jarak dekat, dengan kemampuan yang dimiliki setiap pemain.


Fungsi memanggil juga mungkin menjadi bahagian penting dalam permainan ini. Watak-watak dalam Final Fantasy VII yang asli juga dikatakan ada, seperti Guard Scorpion.

Sementara itu, Final Fantasy VII: Ever Crisis adalah permainan yang menyajikan cerita berstruktur yang merangkumi keseluruhan garis masa Final Fantasy VII. Bermula dari Advent Children, Before Crisis, Crisis Core, dan Dirge of Cerberus.


Permainan ini dikatakan mempunyai penampilan dan gaya moden seperti FF VII pada PS1. Final Fantasy VII: Ever Crisis hadir dengan gaya tempur yang disokong oleh kebolehan setiap watak, termasuk ciri panggilan.


Walaupun diumumkan akan hadir di iOS dan Android, kedua permainan ini mempunyai jadwal peluncuran yang berbeza. The First Soldier akan memukul peranti mudah alih pada tahun 2021, sementara Ever Crisis akan dikeluarkan pada tahun 2022.


Sebaliknya, Square Enix baru saja mengumumkan bahawa ia telah melaksanakan dasar kerja dari rumah (WFH) secara kekal untuk sebahagian besar pekerjanya. Polisi ini akan dilaksanakan pada 1 Disember 2020.


Seperti dikutip dari Engadget, Selasa (12/1/2020), syarikat akan membahagikan tempat kerja setiap pekerja, antara bekerja di rumah atau pejabat. Selepas itu, mereka diminta bekerja sekurang-kurangnya tiga hari dari tempat yang ditentukan.


Selain itu, jika posisi mereka memungkinkan, pekerja diberi kesempatan setiap bulan untuk menukar tempat kerja antara rumah atau pejabat mereka. Dengan dasar ini, pembangun dan penerbit permainan menganggarkan bahawa sekitar 80 peratus pekerjanya akan bekerja dari rumah.


Namun, Square Enix mengatakan bahawa memang ada beberapa jawatan yang memerlukan pekerja bekerja dari pejabat. Cuma, sebahagian besar pekerja yang memenuhi syarat dapat berpeluang bekerja dari rumah, jika mereka mahu.


Polisi ini sendiri diambil oleh syarikat kerana beberapa sebab. Salah satunya adalah bahawa dasar ini diharapkan dapat meningkatkan produktiviti pekerja, dan juga membolehkan pekerja mencapai keseimbangan antara pekerjaan dan kehidupan mereka.


Di samping itu, dasar ini diharapkan dapat menarik lebih banyak bakat. Square Enix juga mengatakan bahawa dasar ini membolehkan pekerja lebih tahan terhadap kejadian yang tidak dijangka di tempat kerja, seperti bencana alam.

Previous Post Next Post

Contact Form